بهرام نصرالهی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکل آب شرب شهر بانه با احداث خط انتقال از محل سد عباس آباد با 130 میلیارد ریال اعتبار امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: برای رفع مشکل آب شرب کامیاران نیز 280 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تا در مدت 2 سال (98 و 97) با ایجاد خط انتقال از سد گاوشان آب شرب مورد نیاز این شهرستان تامین شود.
نصرالهی زاده تاکید کرد: با استفاده از اعتبارات ملی و استانی برنامه ریزی لازم برای حل مشکل آب شرب شهر مریوان از محل سد گاران انجام شده است.
وی یادآور شد: سه شهر قروه، دهگلان و بیجار هم مشکل آب شرب دارند و بخاطر ماده 23 (عدم اجازه طرح های جدید) هنوز برای حل این مشکل اقدامی صورت نگرفته است اما خط انتقال سد آزاد می تواند مشکل آب شرب قروه و دهگلان را حل کند.
رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان کردستان گفت: تلاش می کنیم برای اجرای این سه طرح آبرسانی ردیف اعتباری در قالب اعتبارات ملی و استانی ایجاد و بتوانیم این طرح ها را عملیاتی کنیم.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور)، 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آب های کشور) دارد و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
به منظور مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب سطحی کردستان 34 طرح سد مخزنی شامل 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی احداث شده است.
در بهار امسال از مجموع سدهای استان 6 سد زیویه، گاران، عباس آباد، زریوار، گاوشان و سورال سرریز کردند.
6108/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.