به گزارش خبرنگار ایرنا، کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 1357 به دستور معمار کبیر انقلاب و در راستای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان جامعه تاسیس شد.
یکی از اولویت های این نهاد حمایتی فراهم کردن زمینه های لازم برای توانمندی و خودکفا کردن خانواده های زیر پوشش است و بر همین اساس هر سال تعداد زیادی از مددجویان با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی این نهاد توانمند شده و از چرخه حمایتی امداد خارج می شود.
کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز 110 هزار نفر در قالب 65 هزار خانوار را زیر پوشش خود قرار داده و در سر فصل های مختلف به آنان خدمات ارائه می دهد و با حمایت های این نهاد سالانه تعداد زیادی از این افراد خودکفا می شوند.
سال گذشته با بهره مندی از 257 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی، یک هزار و 278 خانوار زیر پوشش این نهاد در کردستان به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی امداد خارج شدند.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش خودکفایی مددجویان استان اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود جامعه و دغدغه‌های معیشتی مردم و شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی می طلبد از کالا و تولید داخلی بیشتر استفاده کنیم.
حجت اسلام مهدی فرزی با تاکید بر توجه و حمایت از تولیدات و محصولات مددجویان زیر پوشش کمیته امداد افزود: باید از محصولات تولیدی این قشر استفاده کنیم و با این کار ثروت را به سمت آنها هدایت کرده و زمینه استفاده بیشتر از تولید داخلی را فراهم کنیم.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: از مسئولان کمیته امداد انتظار می رود کردستان را بصورت ویژه مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم یک نهضت اشتغالزایی در استان ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: رهبری در سفر سال 88 خود به کردستان به خانواده های کم درآمد و محروم استان توجه کردند و امروز این خانواده های یکی پس از دیگری صاحب شغل می شوند و خود حامی مجموعه های دیگر خواهند شد.
حجت الاسلام فرزی همچنین با تقدیر از توجه مجموعه بانکی استان بخاطر حمایت از مددجویان و اشتغالزایی گفت: ما باید به تولید و اشتغال زنجیره ای توجه کنیم چون این نوع تولید به هم پیوسته موجب ایجاد درآمدهای بیشتر با سرمایه های کمتر می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: سال گذشته کمیته امداد استان موفق شد به سه هزار ‌و 770 نفر بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کند.
محمد رسول شیخی زاده افزود: 12 درصد از این تسهیلات در زمینه مشاغل خانگی و 88 درصد نیز در حوزه مشاغل خُرد بوده است.
وی با بیان اینکه 54 درصد تسهیلات به روستاها و مابقی به مددجویان شهری اختصاص یافته است، گفت: 37 درصد مجری پروژه های اشتغالزایی را زنان و 63 درصد مردان بوده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه به خودکفایی یک هزار و 278 خانوار زیر پوشش این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته به این تعداد خانوار 257 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: کل سرمایه این طرح ها در حال حاضر 370 میلیارد ریال است و در واقع 145 درصد ارزش افزوده ایجاد کرده است.
شیخی زاده اضافه کرد: 41 درصد طرح های اشتغالزایی خدماتی، 38 درصد دامداری، 6 درصد کشاورزی و باغداری، سه درصد صنفی و صنعتی و 2 درصد سایر مشاغل بوده است.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان برپا شد.
110 هزار نفر در قالب 65 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که 6 هزار نفر از این تعداد را کودکان ایتام تشکیل می دهند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.