به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رحیمی روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات هندبال استان کردستان اظهار کرد: دولت، وزارت ورزش و فدراسیون ها توجه خاصی به ورزش استان های محروم دارند.
وی افزود: تلاش می کنیم بودجه بیشتری برای توسعه این ورزش به استان های محروم اختصاص دهیم تا شاهد رشد متوازن هندبال در مناطق مختلف باشیم.
رئیس فدراسیون هندبال از فعالیت 21 هزار هندبالیست سازمان یافته و بیمه شده در کشور خبر داد و تاکید کرد: نیاز است به پتانسیل های هندبال در شهرستان ها توجه بیشتری شود چون رونق ورزش در کشور نیازمند بهره گیری از ظرفیت این مناطق است.
مدیر کل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست گفت: با وجود پتانسیل های فراوان در هندبال کردستان، این رشته ورزشی تاکنون نتوانسته آنگونه که شایسته است خود را در لیگ های کشوری نشان دهد.
حامد جولایی یادآور شد: رشته هندبال در این استان شناخته شده است و در سال های اخیر هندبالیست های کردستانی در قالب تیم های مختلف مدال های رنگارنگی از مسابقات ملی و آسیایی کسب کردند.
وی افزود: در سال های اخیر نتوانسته ایم تیم قدرتمندی در لیگ های مختلف کشوری داشته و توانایی های خود را نشان دهیم که امیدواریم امسال این اتفاق بیفتد.
جولایی با اشاره به اینکه این ورزش بیشتر در سنندج و مریوان فعال است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در اغلب شهرستان ها سالن مناسب داریم باید هندبال را در تمام استان فعال کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به حضور 6 بانوی هندبالیست کردستانی در تیم های ملی رده های سنی مختلف اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم فدراسیون ورزشکاران بیشتری را از این استان به اردوهای تیم ملی دعوت کند.
جولایی ابراز امیدواری کرد در سال 97 خانه هندبال سنندج در اختیار این هیات قرار گیرد و با کمک فدراسیون، هندبال کردستان در سطح ملی ارتقا پیدا کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست به منظور انتخاب رئیس هیات هندبال کردستان رای گیری انجام شد مجتبی ورمقانی با کسب 14 رای و اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد پیش از برگزاری انتخابات 2 نفر از کاندیداهای پست ریاست هیات هندبال کردستان (جمال قادریان زاده و سعید مردوخی) انصراف خود را اعلام کردند.
ورمقانی 31 سال سن دارد و اکنون مدیرکل دامپزشکی کردستان است.
650 ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده کردستانی در رشته هندبال فعالیت دارند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.