محمد خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 250 میلیارد ریال اعتبار برای آزادی این افراد نیاز است، اظهار کرد: جرایم این زندانیان شامل 255 نفر مالی غیر کلاه برداری، 65 نفر مربوط به مهریه، 2 نفر مربوط به نفقه و 17 نفر مربوط به دیه و حوادث کار هستند.
وی افزود: همه ساله از سوی ستاد دیه استان اقدام به برگزاری جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان می شود که در آن خیران به کمک زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد می شتابند.
خسروی تاکید کرد: در سال جاری نیز برگزاری این جشن در هر 10 شهرستان استان از هشتم تا 12 خرداد مصادف با 13 تا 18 ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده است.
مدیرنمایندگی ستاد دیه کردستان با بیان اینکه جشن گلریزان سنندج 12 رمضان در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر برگزار می شود، افزود: برغم اینکه خیرین کمک های قابل توجهی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دارند اما شاکیان پرونده ها عمده ترین سهم را در آزادی محکومان دارند.
وی گفت: بخشندگی شکات در سال گذشته بیشتر از همه نمایان بود بطوریکه در این مدت برای آزادی 277 زندانی حدود 162 میلیارد ریال اعتبار لازم بود که نزدیک به 50 درصد آن شامل 80 میلیارد ریال از سوی شاکیان بخشیده شده است.
خسروی اضافه کرد: میزان 82 میلیارد ریال پرداخت شده نیز از محل های مختلف تامین شده که 14 میلیارد ریال کمک های خیران، 12 میلیارد ریال کمک های ستاد دیه، 2 میلیارد ریال جذب خسارت های بیمه ای، 18 میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره و 256 میلیون ریال کمک های کمیده امداد امام خمینی (ره) از جمله این منابع است.
وی یادآور شد: 277 زندانی آزاد شده در سال گذشته از نظر جنسیت شامل 268 نفر مرد و 9 نفر زن و از نظر تعداد جرایم نیز شامل 213 محکوم جرایم مالی غیر کلاهبرداری، 43 مورد مهریه، 19 مورد دیه و 3 مورد نفقه است.
خسروی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ کمک به هم نوع در کردستان نهادینه شده است، گفت: مردم این استان با وجود پایین ترین سطح درآمدی در کشور، مشارکت خوبی در آزادی زندانیان مالی (غیر کلاهبرداری) از خود نشان می دهندد.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کاردرمانی در استان کردستان فعالیت دارند.
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.