به گزارش خبرنگار ایرنا، صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره جابربن حیان در سنندج اظهار کرد: این تعداد دانش آموز شرکت کننده 69 درصد کل دانش آموزان دوره ابتدایی استان را شامل می شود که با هدایت و راهنمایی چهار هزار و 562 معلم در این جشنواره شرکت کردند.
وی با بیان اینکه شرکت دانش آموران استان در جشنواره جابربن حیان نسبت به سال تحصیلی گذشته 9 درصد افزایش داشته است، گفت: جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان( جابربن حیان) در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرا می شود.
به گفته وی در مرحله آموزشگاهی 105 هزار دانش آموز در قالب 35 هزار و 166پروژه فعالیت کرده اند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: سه هزار و 416 پروژه نیز در نمایشگاه های شهرستانی حضور یافته و پس از داوری پروژه ها، 62 پروژه به جشنواره استانی راه یافتند که در نهایت چهار پروژه به جشنواره کشوری این مسابقات راه پیدا می کند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در دانش آموزان، تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به نوآوری، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان، آشنا کردن دانش آموزان با روش های علمی، و تقویت مهارت های کار گروهی و همکاری با دیگران عنوان کرد.
در ادامه این آیین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نمایشگاه جشنواره جابربن حیان در دبستان خسروی ناحیه 2سنندج افتتاح شد.
در این نمایشگاه آثار و دست ساخته دانش آموزان دوره ابتدایی استان در قالب آزمایش، طراحی و ساخت، جمع آوری و طبقه بندی و نمایش علمی در دبستان خسروی کردستانی ناحیه 2 سنندج در معرض دید قرار گرفت.
جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان ( جابربن حیان) یک رقابت سالم و هیجان علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی است که طی آن پروژه های علمی به صورت انفرادی یا گروهی با کمک معلمان طی چارچوب و فرایند مشخصی طراحی، ارائه و داوری می شوند.
در سال تحصیلی جاری (97 - 96) 285 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.