علی اصغرزاده قوچانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سازمان از سال 93 فعالیت های اکتشافی گسترده ای را در استان های مرزی و کمترتوسعه یافته آغاز کرده است اظهار کرد: عملیات اکتشافی در 270 هزار کیلومتر مربع در قالب 36 پهنه در 21 استان آغاز شده است.
وی گفت: هم اکنون فعالیت های فاز شناسایی و فاز پی جویی در 200 هزار کیلومتر مربع از این پهنه ها به اتمام رسیده و بیش از 400 پتانسیل معدنی فلزی جدید در آنها یافت شده است.
وی اضافه کرد: از 200 هزار کیلومتر مربعی که عملیات اکتشاف در آنها خاتمه یافته حدود 70 هزار کیلومتر مربع در قالب 12 پهنه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی گفت: در سال جاری نیز در نظر داریم فعالیت های اکتشافی فازهای شناسایی و پی جویی در 70 هزار کیلومتر مربع باقی مانده را به پایان برسانیم و خروجی کل پهنه ها را برای ادامه فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی اظهار کرد: طی فعالیت های اکتشافی در پنج سال گذشته پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی هزینه شده است که در نتیجه آن ذخایر مختلفی از جمله 500 میلیون تن سنگ آهن جدید و بیش از 450 میلیون تن ذغال سنگ جدید شناسایی شده است.
به گزارش ایرنا، در تازه ترین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت شمار معادن فعال ایران 6 هزار معدن با استخراج سالانه بیش از 400 میلیون تن مواد معدنی اعلام شده است.
اصغرزاده قوچانی امروز به همراه مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای آغاز تاسیس شرکت فولاد کردستان به این استان سفر کرده بود.
این شرکت با مشارکت سه شرکت خصوصی صبانور فولاد، کیمیا معادن سپاهان و شرکت معدنی امداد کردستان با همکاری امیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در شهرستان های قروه و بیجار اجرا می شود.
زنجیره فولاد کردستان با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری و با افق اشتغالزایی مستقیم یک هزار نفر و غیرمستقیم سه تا چهار هزار نفری اجرا می شود که مرحله اول آن طی 2 تا سه سال به سرانجام می رسد.
این شرکت در مرحله اول فعالیت های خود تولید حدود 700 هزار تن تولید کنسانتره و گندله را مورد هدف قرار داده و توسعه تولید این شرکت به میزان یک میلیون و 600 هزار تن هدف گذاری شده است.
ذخیره قطعی معادن استان 620 میلیون تُن و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری چهار هزار و 47 نفر است. اکنون یک هزار و 851 نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.
سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تُنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور سه درصد است.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.