به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان روز یکشنبه در آیین آغاز ثبت شرکت سرمایه گذاری فولاد کردستان با هدف اجرای زنجیره فولاد در این استان اظهار کرد: این زنجیره با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری و با افق اشتغالزایی مستقیم یک هزار نفر و غیرمستقیم سه تا چهار هزار نفری اجرا می شود که مرحله اول آن طی 2 تا سه سال به سرانجام می رسد.
وی گفت: این شرکت با مشارکت سه شرکت خصوصی صبانور فولاد، کیمیا معادن سپاهان و شرکت معدنی امداد کردستان با همکاری امیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) اجرا می شود که از امروز شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه اکتشاف معدن، کنسانتره، گندله سازی، آهن اسفنجی و شمش فولاد مراحل ایجاد زنجیره فولاد است اضافه کرد: این شرکت فعالیت خود را در حوزه معدن شروع کرده و هم اکنون گام در مسیرتولید کنسانتره و گندله آهن در شهرستان های قروه و بیجار گذاشته که از گام های پایه ای و اولیه تکشیل زنجیره فولاد است.
کرباسیان گفت: این شرکت در مرحله اول فعالیت های خود تولید حدود 600 هزار تن تولید کنسانتره و گندله را مورد هدف قرار داده و توسعه تولید این شرکت به میزان یک میلیون و 600 هزار تن هدف گذاری شده است.
وی همچنین از انجام مراحل ثبت شرکت فولاد کردستان در این استان خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح طی 2 تا سه سال انجام می شود که برنامه سازمان ایمیدرو بهره برداری از 2 تا سه کارخانه در پایان مرحله اولیه است تا مقدمات ایجاد سایر مراحل زنجیره فولاد در استان باشیم.
وی اظهار کرد: کردستان یک استان معدنی است و عملیات اکتشاف به طور وسیع در آن انجام شده که شرکت فولاد کردستان تا کنون 2 هزار کیلومترمربع از سه هزار کیلومتر مربع برنامه هدفه خود را مورد اکتشاف قرار داده و بقیه نیز در تابستان سال 97 انجام می شود.
وی فعالیت این شرکت را پیش زمینه ایجاد صنایع پایین دستی اعلام کرد و گفت: جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال در زمینه فعالیت های معدنی از اهداف این طرح است.
وی با اشاره به اینکه در تکمیل زنجیره فولاد کردستان از توان سرمایه گذاران خارجی نیز استفاده می شود اضافه کرد: هم اکنون یک شرکت چینی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده که در صورت حصول نهایی نتیجه به آنها واگذار می شود.
ذخیره قطعی معادن استان 620 میلیون تُن و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری چهار هزار و 47 نفر است و یک هزار و 851 نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.
استان کردستان دارای 20 معدن سنگ آهن است که 74 میلیون تن از 2 میلیارد و 800 میلیون تن از ذخیره قطعی معادن کشور را در خود جای داده است.
سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تُنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور سه درصد است.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.