به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که با محوریت بیماران خاص و صعب العلاج و مناظر طبیعی دایر شده 45 عکس از آثار این هنرمند عکاس در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج در حاشیه گشایش این نمایشگاه، حمایت از بیماران خاص و ایجاد روحیه نشاط، شادابی، دلگرمی و افزایش امید در میان آنان را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه اعلام کرد.
سرکوت نجفی با بیان اینکه تمام عواید و درآمد حاصل از فروش آثار نمایشگاه صرف هزینه درمان بیماران خاص می شود، اظهار کرد: خیرین و نیکوکاران استان می توانند با خرید از این نمایشگاه در کار انساندوستانه کمک به این بیماران مشارکت داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد هنرمندان، نهادهای مردمی و شهروندان با بازدید از نمایشگاه و مشارکت در خرید آثار عکاسی، زمینه دلگرمی و کمک به تامین بخشی از هزینه های درمانی این بیماران را در استان فراهم کنند.
نمایشگاه عکس خیریه از 17 تا 20 اردیبهشت در نگارخانه شهرداری سنندج در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای علاقمندان به آثار هنری است.
به گزارش ایرنا، بیماری های خاص به جمعی از بیماری ها اطلاق می‌شود که صعب‌العلاج بوده و قابل درمان نیست و این بیماران باید تا آخر عمر تحت مراقبتهای خاص قرار داشته باشند.
هزینه‌های درمان این بیماری‌ها معمولا بسیار گران بوده و اغلب خانواده‌های با درآمد متوسط و حتی بالاتر را در تامین هزینه‌های درمانی مستاصل می کند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیماری های تالاسمی، هموفیلی، نارسایی مزمن کلیه، دیالیز و ام اس را به عنوان بیماری های خاص در نظر گرفته است.
در حال حاضر 2 هزار و 531 بیمار خاص در استان کردستان شناسایی شده است.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران، 18 اردیبهشت ماه بنام روز جهانی بیماریهای خاص و صعب العلاج نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.