مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوردی همزمان با نیمه دوم سال جاری در سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی در حاشیه مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار اظهار کرد: نخستین جشنواره بین اللملی فیلم کوردی در سال جاری با حضور تمام فیلم سازان کرد جهان در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در خصوص این جشنواره بین المللی عنوان کرد: در حال حاضر فراخوان اولیه این جشنواره با حضور صاحبنظران در حال تدوین است که به محض آماده سازی در بین فیلم سازان کرد اعلام می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به برگزاری دهمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس ژیار اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای هنرمندان حوزه سینما کردستان، اقتضای برگزاری چنین جشنواره ای در راستای عرضه و اکران آثار سینمایی هنرمندان استان مورد توجه بود.

وی همچنین برگزاری جشنواره منطقه ای عکس و فیلم ژیار را فرصتی برای معرفی فرهنگ منطقه دانست و اضافه کرد: هنرمندان جوان در این جشنواره ویژگی های فرهنگی منطقه را از لنز دوربین و با نگاه دیگر به مردم می شناسانند.

قلعه شاخانی با اشاره به دوره های بعدی جشنواره ژیار اذعان کرد: بنا داریم در دوره های آتی، بخش فیلم و عکس جشنواره ژیار را به صورت مجزا برگزار کنیم و در همین راستا چند جشنواره عکس در سال جاری در تقویم فرهنگی استان پیش بینی شده است.

وی جشنواره عکس آیینی مذهبی بیجار و جشنواره سراسری عکس هورامان با هدف معرفی فرهنگ و جاذبه های گردشگری استان را از جمله جشنواره های بخش عکس برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه آثار تولیدی حوزه فیلم و سینما استان حمایت می شوند، خاطر نشان کرد: کردستان یکی از قطب های جریان ساز در حوزه فرهنگ و هنر کشور بوده است که امروز سعی داریم این نقش و جایگاه را پررنگ تر و آن را زنده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.