به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خدابنده لو روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج اظهار کرد: با اینکه هلال احمر تنها یک عضو از ستاد مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه است اما بیشترین توقع از این نهاد برای خدمات رسانی وجود و دارد و جوابگویی به این توقعات بدون بهره گرفتن از همراهی و همکاری مردم امکان پذیر نیست.
وی در خصوص فعالیت های هلال احمر کردستان به حادثه دیدگان زلزله غرب استان کرمانشاه افزود: تیم های امدادی ما نخستین گروه های اعزامی به این مناطق و آغاز امدادرسانی بودند.
خدابنده لو با بیان اینکه در سه بخش درمانی، امدادی و حمایت های روانی خدمات خود را به زلزله زدگان ارائه کردیم، تاکید کرد: تیم های درمانی و امدادی ما تا 40 روز و تیم های حمایت روانی تا چند ماه پس از زلزله در این مناطق حضور داشتند.
مدیرعامل هلال احمر کردستان با بیان اینکه همه تلاش ما سرعت بخشیدن به خدمات رسانی بود، یادآور شد: امدادگران هشت هزار نفر روز در مناطق زلزله زده کرمانشاه خدمات رسانی کردند.
وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای آموزش مستمر و به روز داوطلبان امدادگر گفت: تیم های امداد هوایی، جاده، کوهستان، دریا و واکنش سریع در هلال احمر فعالیت می کنند که همه این تیم ها به شکل مجزا و تخصصی آموزش می بینند.
خدابنده لو با اشاره به اینکه اکنون 2 شهرستان استان کردستان مجهز به تیم واکنش سریع با همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز هستند، اضافه کرد: تیم های واکنش سریع به صورت 24 ساعته برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.
وی افزود: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت تیم های واکنش سریع مستقر باشند اما در نظر داریم در آینده نزدیک دو شهرستان دیگر استان هم به این تیم ها مجهز شوند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان هم گفت: شاخه جوانان جمعیت هلال احمر از گروه سنی پنج تا 29 سال را زیر پوشش دارد و برای آنها دوره های آموزشی امدادی متناسب با نیاز برگزار می کند.
بابک قنبری اظهار کرد: در 150 مدرسه برنامه مستمر آموزش داریم و به طور مداوم دوره آموزشی و مسابقاتی برای دانش آموزان با موضوع امداد و نجات برگزار می کنیم.
وی یادآور شد: شاخه جوانان هلال احمر به عنوان دریچه ای برای جذب داوطلبان جدید به این جمعیت عمل می کند تا از این طریق نیازهای خود به امدادگر را تامین کند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.