به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید صادقی بروجردی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور در سنندج اظهار کرد: در مجموع 208 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و پس از ارزیابی توسط داوران 139 مقاله پذیرفته شد که تعدادی از آنها به صورت پوستر و تعدادی نیز به صورت سخنرانی در این همایش ارائه می شود.
وی با اشاره به بخش انشا در این همایش با موضوع نقطه نظرات دانش آموزان در زمینه درس تربیت بدنی افزود: در این بخش 81 اثر به دبیرخانه رسید که پس از ارزیابی، 45 اثر که دقیقا در رابطه با موضوع مطرح شده بود مورد پذیرش واقع شد که در این 2 روز ارائه خواهد شد.
دبیر کل همایش دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور در ادامه با بیان اینکه در دومین دوره این همایش تلاش شد که کارها کیفی تر و تخصصی تر باشد، تاکید کرد: مقالات پذیرفته شده در این دوره به صورت چکیده بلند و در راستای زنگ ورزش در مدارس بود.
صادقی بروجردی با اشاره به برگزاری موفق نخستین دوره این همایش در استان کردستان و شهر سنندج یادآور شد: برگزاری چنین همایش هایی در توسعه ورزش دانش آموزی تاثیرگذار خواهد بود.

**تربیت بدنی در مدارس کشور رویکرد علمی به خود گرفته است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش گفت: امروز تربیت بدنی و ورزش در مدارس کشور از حالت سنتی خارج و رویکرد علمی به خود گرفته است.
افشین خوشگوار اضافه کرد: معلم تربیت بدنی دارای طرح درس و کتاب راهنمای تربیت بدنی است و در مدارس آزمون های علمی مشخص شده از دانش آموزان گرفته می شود بنابراین باید این نگرش ها در میان مدیران نیز تسری پیدا کند.
وی در ادامه هدف از برگزاری دومین همایش دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور را توانمندسازی، بروز کردن و دانش افزایی معلمان تربیت بدنی، ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل با مراکز دانشگاهی و تغییر نگرش مدیران درون و برون سازمانی به ورزش و تربیت بدنی مدارس اعلام کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در این دوره از همایش از ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی استان بهره گرفته شده است، گفت: ورزش دانش آموزی کردستان شاید در سخت افزارها و امکانات با کمبودها و تنگناهایی مواجه باشد اما برگ برنده این حوزه نیروی انسانی است.
خوشگوار به برنامه های جانبی دومین همایش دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: در کنار برگزاری این همایش، سه کارگاه جانبی مختص برنامه های ورزش درون مدرسه ای برای معلمان تربیت بدنی نیز برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این کارگاه ها شامل آشنایی با اصول طراحی فعالیت های حرکتی، ارزیابی شاخص مهارت های حرکتی دانش آموزان و شیوه های عملی تقویت آن و آزمون غربالگری عملکرد حرکتی برای پیش بینی آسیب های ورزشی در درس تربیت بدنی مدارس است.
نخستین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور 15 و 16 دی سال گذشته برای نخستین بار به میزبانی سنندج برگزار شد و دومین دوره این همایش نیز روزهای 19 و 20 اردیبهشت در اردوگاه سلیمان خاطر در حال برگزاری است.
931 معلم تربیت بدنی در مدارس استان کردستان مشغول به خدمت هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.