به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا زارعی روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی کردستان اظهار کرد: انتظار داریم هیات ها برای ایمن سازی این ورزش تلاش بیشتری کنند چون کوهنوردی همراه با ایمنی ورزشکاران، ضروری است.
وی از جایگزین کردن دوره های مربی راهنما بجای دوره های مربیگری خبر داد و افزود: دریافت گواهی مربیگری را سخت و مجوز راهنما مربی را آسان تر کرده ایم.
به گفته وی، گزینه مربی راهنما جایگزین خوبی برای ایجاد گردشگری ورزشی و ورود مربیان به حوزه اقتصادی ورزش است.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور از برتر بودن این فدراسیون از لحاظ برگزاری دوره های آموزشی در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 23 هزار نفر در رشته های مختلف کوهنوردی آموزش دیدند.
زارعی با بیان اینکه آموزش را سرلوحه کار خود قرار داده ایم، یادآور شد: از طریق آموزش می توان پتانسیل افراد را در این رشته ورزشی بالا برد.
وی سال 96 را سال خوبی برای فدراسیون کوهنوردی اعلام و تاکید کرد: به دلیل توانمندی این فدراسیون، ورزش کوهنوردی از معاونت همگانی به معاونت قهرمانی انتقال داده شد.
زارعی با بیان اینکه کردستان از لحاظ طبیعی و نیروی انسانی دارای پتانسیل های فراوانی است، گفت: هیات کوهنوردی این استان می تواند از طریق میزبانی دوره های آموزشی، گردشگری را در این منطقه توسعه دهد.
معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز گفت: این استان دارای پتانسیل های فراوانی در زمینه کوهنوردی است و باید از طبیعت و ارتفاعات آن برای توسعه این ورزش به خوبی بهره گرفت.
علی فتح الله زاده با اشاره به وجود رشته های متنوع در ورزش کوهنوردی افزود: نیاز است با ساماندهی علاقمندان به این ورزش و بیمه آنان، برای توسعه کوهنوردی گام برداشت.
وی با بیان اینکه به هیات های کوهنوردی شهرستان های استان به خوبی توجه نمی شود، یادآور شد: بطور قطع لازمه موفقیت استان در زمینه کوهنوردی، توجه به هیات های شهرستان ها و پتانسیل های موجود است.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی کردستان هم اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۹۸ دوره کلاس و کارگاه آموزشی با ارائه مدرک و حکم رسمی فدراسیون برگزار کردیم.
اسکندر مرادی افزود: در این مدت ۲ دوره مسابقات قهرمانی سنگنوردی استان و یک دوره مسابقات جام سامان برگزار شد.
به گفته وی، بازسازی و تجهیز سالن سنگ نوردی بلدر در شهرستان سنندج، ثبت پنج باشگاه رسمی پس از لغو مجوز گروه های کوهنوردی و اعزام مربیان استان و برگزاری دوره های کوهپیمایی در عراق از دیگر اقدامات هیات کوهنوردی کردستان در ۲ سال گذشته بوده است.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی کردستان اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان در سال گذشته ۷۰ میلیون ریال به این هیات کمک کرده ضمن آنکه کمک های فدراسیون هم ۲۰ میلیون ریال بوده است.
همچنین تعدادی از روسای هیات های کوهنوردی شهرستان های استان هم به مشکلاتی مانند نبود قرارگاه برای کوهنوردان در ارتفاعات، بالا بودن شهریه کلاس های آموزش کوهنوردی، نبود دیواره سنگنوردی در برخی شهرستان ها و عدم وجود زیرساخت لازم برای تمرین بانوان اشاره و خواستار کمک فدراسیون برای رفع این مشکلات شدند.
64 هزار کوهنورد بیمه شده در سطح کشور در رشته های مختلف کوهنوردی مشغول به فعالیت ورزشی هستند.
۲ هزار و ۶۲۷ ورزشکار کردستانی بیمه شده در حوزه کوهنوردی فعالیت دارند که یک هزار و ۴۶۴ نفر از آنان مردان و یک هزار و ۱۶۳ نفر بانوان هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.