مدیر کل زندان‌های کردستان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زندان‌های استان روند باز اجتماعی شدن مددجویان زندان را تسریع می‌کند.

اسحاق ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، توجه به نماز و برنامه های قرآنی و مذهبی را یکی از ارکان مهم فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها دانست و گفت: اجرای دقیق و هدفمند برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در میان مددجویان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه بعد از توجه به مقوله امنیت شعار اصلی سازمان زندان‌ها است که در این راستا می‌توان نماز را به عنوان یکی از مؤثرترین فعالیت‌ها در اصلاح و بازاجتماعی شدن مددجویان دانست.  

وی با بیان اینکه تمامی 10 زندان و مراکز اصلاحی و تربیتی استان مجهز به نمازخانه هایی با محیطی مناسب و در شأن اقامه نماز این فریضه الهی هستند، اظهار داشت: از این تعداد، 5 نمازخانه در زندان‌های استان تحت پوشش کانون فرهنگی مساجد هستند که با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده شاهد افزایش این تعداد در سال جاری نیز خواهیم بود.  

ابراهیمی به نقش موثر کانون فرهنگی مساجد در زندان‌ها اشاره کرد و در این خصوص بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زندان‌های استان، در کنار نیروهای متخصص و متعهد این مراکز و با انجام فعالیت‌های مختلف، زمینه حضور گسترده و معنوی مددجویان را در مساجد و نمازخانه ها و در برنامه های  متنوع از جمله فعالیت های قرآنی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... فراهم می کند و از این طریق روند بازاجتماعی شدن مددجویان با سرعت و کیفیت بیشتری صورت می پذیرد.  

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به فعالیت تعداد قابل توجهی روحانی در زندان‌های استان، اظهار کرد: این روحانیون علاوه بر اقامه نماز به صورت جماعت در میان زندانیان و پرسنل، برنامه های آموزش احکام، نماز و قرآن را نیز عهده دار هستند. 

وی همچنین افزود: در تمام زندان های استان نمازهای ظهر، عصر، مغرب و عشا ء به صورت جماعت برگزار می‌شود. 

ابراهیمی عضو شورای قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به اندرزگاه های قرآنی در زندان های کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 8 اندرزگاه قرآنی در زندان‌های استان مددجویان را به صورت داوطلبانه و به دور از هرگونه اجبار  تحت آموزش های تخصصی قرآنی قرار داده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.