فرزاد سردار زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح تا 27 خرداد سال جاری و همزمان با افزایش تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان برای تامین برخی از کالاها به ویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پرمصرف مرسوم اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این طرح بیش از 18 گروه 2 نفری در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر فعالیت اصناف را نظارت می کنند گفت: در این طرح سنندج 6 گروه، سقز و قروه هرکدام 2 گروه و در بقیه شهرستان استان نیز هرکدام یک گروه فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: تسهیل دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظارت با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و برخورد با تخلفات احتمالی از اهداف اجرای این طرح نظارتی است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: لازم است تمامی اصناف با بازرسان این طرح همکاری لازم را داشته باشند و علاوه بر آن بازرسانی از اتحادیه های صنفی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، استاندارد و بهداشت و درمان نیز در این امر در قالب بازرسی های مشترک مشارکت می کنند.
به گفته وی، رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها و صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح است که همه صنوف ملزم به رعایت آن هستند.
وی همچنین از حضور بیش از 400 بازرس داوطلب در سطح بازار استان خبر داد و افزود: این ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همزمان با اجرای طرح به صورت شبانه‌روزی با شماره تماس 124 آماده دریافت شکایات و پیشنهادهای مردم است.
به گزارش ایرنا، مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، تبلیغات خلاف واقع، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق همه ساله اجرا می شود اما در ایام پرتقاضای بازار از جمله ماه مبارک رمضان تشدید می شود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.