فرماندار دیواندره با بیان اینکه شهرستان دیواندره توانایی تبدیل شدن به قطب تولید ادوات کشاورزی را دارد، گفت: مقدمات تبدیل شدن شهرستان به برند تولید ادوات کشاورزی انجام شده است.

به گزارش ایلنا، جعفر توان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان افزود: مقدمات تبدیل شدن شهرستان به برند تولید ادوات کشاورزی انجام شده است و بدون تردید این امر مهم با تلاش و پشتکار تولیدکنندگان و حمایت مسئولان محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: اقتصاد بخش عمده مردم شهرستان وابسته به کشاورزی و دامپروری است به طوری که درآمد بخشی از جمعیت شهری نیز برپایه کشاورزی تامین می شود.

توان، به برخی از مشکلات بانک ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: عدم هم خوانی منابع و مصارف بانک‌ها، تک شعبه ای بودن بانک‌ها و عدم رقابت، تصمیم گیری پرداخت تسهیلات در خارج از شهرستان و نبود کارشناس ارزیاب در برخی از شعب از مهم ترین مشکلات بانک ها در بررسی طرح ها و پرداخت تسهیلات است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان دیواندره اضافه کرد: برخی از مشکلات جذب تسهیلات اشتغالزایی نیز به متقاضیان بر میگردد که شامل چک برگشتی، عدم توانایی ارائه ضامن یا وثیقه مورد نیاز و اقساط معوق می باشد.

 توان در ادامه با تاکید بر تسریع در بررسی پرونده طرح های اشتغالزایی، ابراز داشت: بروکراسی اداری و تشکیل پرونده طرح های اشتغالزایی در دستگاه های مربوطه با سرعت بیشتری صورت گیرد و انتظار می رود دبیرخانه کارگروه اشتغال در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث گیاهان دارویی دیواندره پتانسیل و ظرفیت فراوانی دارد که توجه به این بخش می تواند بخشی از مشکل اشتغال شهرستان را حل نماید.

فرماندار شهرستان دیواندره به مجتمع های دامپروری شهرستان اشاره کرد و افزود: سه مجتمع دامپروری با کلیه امکانات زیرساختی آماده سرمایه گذاری است که توجه جدی با ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی می توان این مجتمع ها را ساماندهی داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.