به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مدیرکل اطلاعات استان کردستان در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های جمعی در کردستان در خصوص جایگاه وزارت اطلاعات و ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان، اظهار کرد: حضرت امام(ره) با اهدای مدال افتخار سرباز گمنام امام زمان به فرزندان خود در وزارت اطلاعات و مقام معظم رهبری با معرفی وزارت اطلاعات به عنوان چشم بینا و بیدار نظام اسلامی جایگاه حساس و تاثیرگذار این وزارت را به خوبی بیان فرمودند.

وی انقلابی‌بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری را از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) بر شمرد و افزود: به روز بودن، ژرف‌نگری، تخصص‌محور بودن و ر عایت قانون و شرع همراه با همکاری با مردم صبور و فهیم ایران بزرگترین سرمایه وزارت اطلاعات است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان در خصوص اولویت‌ها و سیاست‌های کاری وزارت اطلاعات، اظهار کرد: اولویت‌های کاری وزارت اطلاعات در کنار اقدامات مقابله‌ای، آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و توجیه و ارشاد جامعه هدف اعم از مسئولین و مردم در مقابله با اقدامات تروریستی و پیشگیری از اقدامات خرابکارانه و جاسوسی خواهد بود.

وی ادامه داد: صیانت از عناصر تاثیرگذار و نخبگان سیاسی و علمی در مقابل تهدیدات گوناگون و اقدامات نرم دشمن و مقابله با رواج تفکرات انحرافی و ایجاد اختلاف میان جریانات داخل کشور اعم از اقوام و مذاهب از دیگر اولویت‌های کاری وزارت اطلاعات است.

او در خصوص انسجام دستگاه‌های تامین امنیت استان کردستان، عنوان کرد: همه دستگاه‌های متولی تامین امنیت و اطلاعاتی در استان در سطح بالایی قرار دارند و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدامی را با اقتدار و قاطعانه دارند.

مدیرکل اطلاعات به تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب کردی در جوار مرزها و برخی اقدامات در داخل استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همراهی مردم شریف استان و اقتدار و اشرافیت دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی تلاش گروهک‌ها برای بهره‌برداری از برخی رخدادها مانند انتخابات و برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و حوادث دی ماه سال گذشته مانند همیشه شکست خورد.

وی گفت: گروهک‌های ضدانقلاب کُرد با بهره‌گیری از تمام توان خود از قبیل استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه‌های مجازی سعی در ارائه چهره‌ای ناکارآمد از نظام مقدس جمهوری اسلامی و القای ناامیدی بین شهروندان را دارند که با آگاه‌سازی و اقتدار دستگاه‌های امنیتی و همراهی مردم این اقدامات خنثی شده و امنیت کامل در سطح استان کردستان با عنایت خداوند برقرار است .

وی افزود: نفوذ در عمق استراتژیک گروه‌های تکفیری از جمله راهبردهای دستگاه اطلاعات کشور بوده و خوشبختانه در همین راستا توانسته‌ایم بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به این مسئله توجه کنیم علی‌رغم چتر گسترده اطلاعاتی ما در منطقه، دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن نیز به شدت به دنبال جذب و به راه‌انداختن اعمال خرابکارانه هستند.

وی افزود: در سال گذشته در جریان عملیات‌های انجام شده، تعداد دستگیری داشته‌ایم که نسبت به اقدامات توجیهی و پیشگیرانه بسیار ناچیز است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به انهدام 12 باند قاچاق اسلحه، کشف 3 محموله قاچاق طلا، 3 محوله قاچاق ارز، 17 هزار بطری مشروبات الکلی و تشکیل پرونده برای 3 تخلف اداری در استان اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه فعالیت گروه‌های مسیحیت تبشیری در نقاط مختلف استان و سوءاستفاده مفسدان اقتصادی از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی از دیگر دغدغه‌هایی است که انتظار داریم اصحاب رسانه مردم استان را نسبت به این آسیب‌ها بیشتر آشنا نمایند.

وی اعلام کرد: از محل سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی تاکنون پرونده‌ای بالغ بر میلیون‌ها دلار سوءاستفاده مالی کشف شده است و 29 نفر نیز بازداشت شده‌اند که اکثریت بازداشت‌شدگان مربوط به سایر استان‌های کشور هستند.

وی همچنین از عموم مردم استان خواست که دغدغه‌های امنیتی، پیشنهادها و انتقادات خود را در خصوص ادارات و سایر مباحث پیرامون امنیت و آسایش و تعالی جامعه را با ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات به شماره ۱۱۳ در میان بگذارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 914694
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.