مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان با اشاره به نهایی‌شدن ساخت پلاتو نمایش در چهار شهرستان استان گفت: با رایزنی های انجام شده در چند روز گذشته سالن پلاتو در شهرستان‌های سقز، بیجار، دیواندره نیز ساخته می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی اظهار کرد: در دیدار هفته گذشته با هنرمندان حوزه تئاتر استان ساخت چهار سالن پلاتو نمایش قطعی و اعلام شد که با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده عملیات اجرایی ساخت پلاتو در سه شهرستان دیگر استان نهایی شد و شهرستان های سنندج، بانه، مریوان و قروه، بیجار، دیواندره و سقز تا پایان اردیبهشت جاری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه کار مطالعات، انتخاب مشاور پروژه و تهیه نقشه احداث این سالن ها انجام شده است، عنوان کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری کار ساخت این سالن های نمایش به اتمام برسد.

قلعه شاخانی نبود سالن پلاتو در شهرستان های استان را یکی از عمده ترین مشکلات حوزه نمایش عنوان کرد و افزود: استان کردستان در حوزه نمایش هنرمندان خوب و نام آوری دارد که هر ساله با حضور در جشنواره‌های مختلف ملی خوش درخشیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان، به اولویت‌های این اداره کل در حوزه تئاتر اشاره کرد و افزود: حمایت از اجرای عمومی و تولید نمایش، آموزش هنرمندان حوزه تئاتر و برگزاری جشنواره های تئاتر به ترتیب سه اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری است.

قلعه شاخانی، تولید و اجرای عمومی ١٥٩ نمایش جدید در حوزه تئاتر خیابانی، صحنه ای، عروسکی، کودک و نوجوان، نمایشنامه خوانی توسط گروه های نمایشی استان، اجرای عمومی نمایش های خیابانی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در روستا های  مرزی مریوان، سرو آباد و دیواندره و اجرای  ٤  نمایش از هنرمندان تئاتر کردستان در جشنواره های کردستان عراق را از جمله فعالیت انجمن نمایش استان در سال گذشته برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری بیست و هشتمین جشنواره های تئاتر استانی، برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان با حضور بیش از ٤٠ گروه نمایشی داخلی و خارجی، برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با حضور ١٢ گروه نمایشی از سراسر کشور، برگزاری چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره، برگزاری دومین جشنواره نمایش های کوتاه "تیک" قروه، برگزاری پنجمین جشنواره  نمایش خیابانی سقز و درخشش هنرمندان کردستان در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس از دیگر فعالیت ها انجمن نمایش استان در سال ٩٦ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.