به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جعفر غفاریان روز جمعه در آیین بزرگداشت ماموستا میرزا سعداله خدیری (شاعر) و ماموستا نورالله حسینی نیا (خواننده آواهای محلی) از هنرمندان نامی شهرستان سروآباد اظهار کرد: برگزاری این گونه مراسمات گامی مهم در راستای مبارزه با تهدیدات نرم دشمنان و حفظ باورها و ارزش های فرهنگی و هنری است.
وی افزود: مراسم بزرگداشت شاعران و هنرمندان باعث احیا و ترویج ادبیات غنی و اصیل منطقه و تعمیم دادن و الگوسازی برای هنرمندان و هنر جویان خواهد بود.
معاون فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این مراسم با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمندان و شاعران یک اصل و یک ضرورت است، تاکید کرد: برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی و هنری باید در اولویت دستگاه های فرهنگی شهرستان باشد.
فرزاد شمس یادآور شد: شهرستان سروآباد به ویژه منطقه هورامان از قدیم الایام تاکنون مهد علم و عرفان بوده و همواره عالمان، عارفان و هنرمندان بزرگی تقدیم جامعه کرده است و منشا خدمت بزرگی به فرهنگ و هنر منطقه بوده اند.
وی گفت: تاثیرگذاری این مراسمات در زمان حیات شاعران باعث تشویق و دلگرمی آنها و انگیزه بیشتر برای هنرمندان و شاعران جوان می شود.
شعر خوانی چند تن از شاعران، آواز خوانی محلی توسط هنرمندان منطقه و تجزیه و تحلیل اشعار و آواهای محلی این 2 هنرمند توسط برخی از ادیبان و نویسندگان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در این مراسم که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد برگزار شد، جمعی از شاعران، نویسندگان، هنرمندان و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیت 48 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.