به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج افزود: امت خاتم الانبین(ص) از امت های دیگر پیامبران مهمتر است چرا که این امت امر به معروف و نهی از منکر می کند.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساس سعادت و پیروزی جوامع است و نباید مسلمانان از آن دوری گزینند، اظهار کرد: خدا در قرآن می فرماید که کسانی که امر به نیکی می کنند و دیگران را از بدی ها و منکرات نهی می کنند از عذاب جهنم به دور خواهند بود.
ماموستا خدایی به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: اگر به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مبادرت نکنید شر و ناپاکان حاکم می شوند و خداوند نیز خواسته های مردم آن جامعه را نمی پذیرد.
امام جمعه شهر سنندج افزود: امر به خواندن هر علم و دانشی که به مسلمانان نفع برساند و اسلام را بیشتر بگستراند یک معروف است.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نمازگذاران را به دوری از دروغ و خیانت، وفا به عهد، به جا آوردن امانت، خدمت به یتیم، احترام و کمک به همسایه، پشتیبانی از حاکم عادل و تفقد در قرآن توصیه کرد.
آیین نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد جامع این شهر و با مشارکت گسترده مردم مومن این شهرستان برگزار می شود.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
6107/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.