رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سرما و تگرگ به مزارع و باغات استان در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری اظهار داشت: خسارت‌هایی که به مزارع استان در نتیجه سرمازدگی ۲۷ و ۲۸ فروردین وارد شده بود با مراقبت‌های انجام شده و بارندگی های این مدت جبران شد.
 
وی با اشاره به اینکه باغات ومزارع ۱۶، ۱۷ استان کشور دچار سرمازدگی شدند، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی  به منظور حمایت از کشاورزانی که دچار خسارت شدند آنها را در اولویت پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین قرار داده و سود تسهیلات گذشته آنها را هم استمهال خواهد کرد.
 
وی بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش و جلوگیری از سرمازدگی هم چون استقرار ایستگاه های هواشناسی هشدار دهنده در مناطق مختلف و استفاده از سیستم های مه پاش امری ضروری است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان خسارت وارد شده به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ در مزارع و باغات استان را ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: از ۴۱ هزار هکتار باغ استان ۱۶ هزار هکتار آن دچار خسارت شدند.
 
جعفری سطح مزارعی که دچار خسارت شدند را ۵۰ تا ۷۰ هزار هکتار ذکر کرد و افزود: از مبلغ مذکور ۷۰ میلیارد تومان آن شامل خسارت وارد شده به مزارع استان است.
 
وی بیان کرد: میزان سطح باغاتی که تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری قرار گرفتند ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۰۰ درصد این سطح شامل ۱۶ هزار هکتاری است که به آنها خسارت وارد شده است.
 
وی عنوان کرد: امسال در بحث مبارزه با آفت سن در مزارع گندم بجز منطقه محدودی در کامیاران نیازی به این اقدام در دیگر مزارع استان نداشتیم و خوشبختانه تاکنون آفات در مزارع استان شیوعی نداشته است.
 
وی اظهار داشت: در ارتباط با بیماری زنگ زرد گندم هم تدابیر و پیشگیری‌های لازم انجام شده و کارشناسان جهاد کشاورزی استان به طور مستمر از مزارع بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده این بیماری سموم به اندازه کافی برای مبارزه برعلیه آن وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.