اعتراض بازاریان بانه نسبت به مشکلات مرزی و ورود کالا از مرز سیرانبند همچنان ادامه دارد و آنها منتظر تصویب تسهیلاتی از سوی دولت در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراضات بازاریان بانه در حالی وارد شانزدهمین روز از سالجاری شد که کسبه این شهرستان منتظر رای نهایی دولت برای برطرف شدن مشکلات مرزی این شهرستان هستند.

 یک فعال اقتصادی در شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات اخیر مرزی شهرستان بانه اظهار داشت: پنج شنبه گذشته در ادامه سفر مجتبی خسروتاج رئیس کل سازمان توسعه و تجارت و شهریار حیدری مدیرکل مرزی وزارت کشور در سفرشان به استان کردستان و شهرستان بانه که در محل فرمانداری این شهرستان حضور یافتند که در این جلسه بازاریان مرزی این شهرستان مشکلات وارداتی کالاهای مرزی را با این مقام های مسئول مطرح کردند.

وی گفت: از جمله درخواست‌های بازاریان شهرستان بانه از این مسئولان دولتی با توجه به صادر شدن 8 هزار کارت کوله‌بری که صادر شده برای آنها تخفیف 500 هزار تومانی که ماهیانه افزایش پیدا کند که گویا در تصمیم گیری اخیر دولت به یک میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت: طی این جلسه بازاریان درخواست تخفیف 40 الی 50 درصدی گمرکات مرزی را برای واردات کالا داشتند که بازاریان این شهرستان بتوانند کالا را با قیمت مناسب وارد بازار بانه کنند.

این فعال اقتصادی درباره کالاهای خریداری شده بازاریان بانه در مرز کشور عراق عنوان کرد: امیدواریم هرچه زودتر مشکلات مرزی برطرف شود و کسبه بتوانند کالاهای خود را از کشور عراق وارد مرز سیرانبند کنند.

 وی در پایان گفت: امیدواریم که در دراز مدت دولت به فکر شغل جایگزین برای بازاریان مرزی استان کردستان باشد چرا که معیشت مردم در گرو این شغل است. شغلی که یک قرن مردمش از این راه امرار معاش کرده اند و امید دارند دولت چاره ای اساسی برای حل آن بیندیشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.