به گزارش خبرنگار ایرنا، موحد امان اللهی عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: با توجه به تعیین شعار سال، اگر به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم باید همچون عرصه های نظامی، سیاسی و بین المللی از دستاوردهای تولیدگران داخلی نیز حمایت کنیم.
وی مسئولان را خدمتگزاران بمردم دانست و افزود: یکی از راه های تحقق شعار امسال حمایت از جامعه کارگری با خرید کالاهای تولید در واحدها و کارخانه های کشورمان است.
امان اللهی تاکید کرد: کار و کارگر در آموزه های دینی ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگر بوسه زدند همین اقدام ارزشمند نشان دهنده جایگاه و مقام کارگر در جامعه اسلامی است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قروه نیز در این مراسم گفت: در راستای برنامه های شورای عالی اشتغال سال گذشته 900 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت نام کردند که در 200 واحد پذیرفته شدند.
کورش شعبانی افزود: در بخش اشتغال فراگیر 582 طرح با یک میلیارد و 890 میلیون ریال اعتبار در این شهرستان مصوب شد که بر اساس پایش های انجام گرفته 380 طرح با یک میلیارد و 50 میلیون ریال به بانک ها معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه تاکنون 25 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان 12 طرح پرداخت شده است، اظهار کرد: در بخش اشتغال پایدار روستایی در مرحله اول با 102 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که طرح ها برای بررسی و تایید به کارگروه اشتغال استان کردستان ارجاع شده است.
وی با اشاره به فعالیت های بخش تعاون در این شهرستان گفت: گردهمایی های متعدد ترویجی در بخش ها و روستاها و بیش از 50 درخواست تشکیل تعاونی برای کسب مجوزهای لازم به استان ارسال شد و برای اولین بار پنج تعاونی گردشگری در شهرستان تشکیل شد.
شعبانی صادرات 420 هزار دلار توسط تعدادی از تعاونی های تولیدی از جمله سنگ، روغن خودرو، فرش و ظروف یکبار مصرف را از فعالیت طرح روستا تعاون و روستاهای هدف اعلام کرد.
به گفته وی، سال گذشته 520 کارگر و کارفرما در دادگاه های صالحه و مراجع حل اختلاف ارسال و رسیدگی شد که بیشتر از 40 درصد پرونده های دعاوی حل و فصل شد.
در پایان این مراسم از 200 کارگر نمونه شهرستان قروه تجلیل به عمل آمد.
شهرستان با 140 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق سنندج قرار دارد و جامعه کارگری این شهرستان 16 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

** شوراها در عمران و آبادانی از نفوذ مردم استفاده کنند
فرماندار قروه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر گفت: با توجه به اینکه شوراها نفوذی در بین مردم دارند از آنها برای عمران و آبادانی شهر استفاده کنند چون برای پیشرفت و توسعه یک منطقه حضور مردم یک اصل است.
موحد امان اللهی در این دیدار که عصر یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: تمام دغدغه، فکر و برنامه ام برای پیشرفت و توسعه شهرستان است و از نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای علمی، کارشناسی و تجربیات صاحب نظران در مدیریت شهری برای تحقق این هدف استفاده می کنم.
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی یک نهاد مدنی است برگرفته از اصول مترقی قانون اساسی کشور است، افزود: با مشارکت و همفکری اعضای شورا و شهرداری برای بهبود کیفیت خدمات به شهروندان باید استفاده کرد.
امان اللهی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان یادآور شد: هر سرمایه گذار با نیت سرمایه گذاری به شهرستان بیاید که اشتغال ایجاد کند از آن حمایت می کنیم.
شهردار قروه نیز در این دیدار گفت: پروژه پل ارتباطی بین شهرک دانش و بلوار معلم با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد با هزینه 20 میلیارد ریال از منابع داخلی و هشت درصد از منابع استانی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
حسین پروندی با اشاره به اهمیت این پروژه افزود: با بهره برداری از این پروژه یک هزار و 200 قطعه زمین در شهرک دانش از انزوا در می آید و به شهر متصل می شود.
به گفته وی، سال گذشته بودجه شهرداری قروه 185 میلیارد ریال بود که 100 درصد محقق شد و در سال جاری 245 میلیارد ریال با رشد 20 درصد بعنوان بودجه این شهر مصوب شده است.
پروندی عمده ترین منابع درآمدی شهرداری قروه را ارزش افزوده، عوارض صدور پروانه، رای کمیسسیون ماده 100 و املاک پایدار مانند جایگاه های سی ان جی اعلام کرد.
شهرداری قروه یک شهرداری درجه 8 است و در سال 1330 تاسیس شد و تاکنون 45 شهردار و سرپرست شهرداری داشته است.
300 نیروی شرکتی و خدماتی در شهرداری قروه مشغول کار هستند و ماهیانه هشت میلیارد ریال بابت حقوق و دستمزد به این نیروها پرداخت می شود.
9 اردیبهشت در تقویم ایران اسلامی به نام شوراها نامگذاری شده است.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.