به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید ساعدپناه روز یکشنبه در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با انتقاد از عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال اظهار کرد: بانک های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال ضعیف عمل کردند که امیدواریم مانده اعتبارات را در چند ماه ابتدایی سال جاری به متقاضیان پرداخت کنند.
وی به اعتبارات مشاغل روستایی این شهرستان اشاره کرد و افزود: سهم اعتبارات بخش مشاغل روستایی بانه 130 میلیارد ریال بود که در جلسات کار گروه استان تغییر کرد و سهم دستگاه های اجرایی مشخص شد.
ساعدپناه تاکید کرد: کمیته فنی دستگاه های اجرایی در حوزه شهرستان طرح های روستایی را بررسی و به دستگاه های اجرایی استان معرفی می کند تا در دبیرخانه کارگروه اشتغال استان مصوب و اعتبار آن اختصاص داده شود.
وی یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی نیز 63 طرح با 165 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار در این شهرستان مصوب و به استان ارسال شد که تعدادی از این طرح ها در کارگروه استانی تایید و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
به گفته وی، در زمینه مشاغل خانگی 285 طرح به بانک های عامل معرفی شد که از این تعداد 135 طرح با اعتبار 68 میلیارد و 90 میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات شدند که حداقل تسهیلات هر طرح 50 میلیون ریال است.
ساعدپناه با بیان اینکه جابجایی طرح از حوزه ای به حوزه دیگر امکان پذیر نیست، گفت: سود تسهیلات حوزه اشتغال فراگیر 11 درصد و اشتغال روستایی 7 درصد است.
دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال با هدف کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم که کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارند اجرایی می شود و کارمزد تسهیلات آن 4 درصد است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.