قاسم کاوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید دکتر رهنمون، سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان تیم پزشکی متشکل از اعضای کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی و همراهی دانشجویان پزشکی ساماندهی و به روستای کم برخوردار بنیدر مریوان اعزام شدند.
وی افزود: در این تیم پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و کارشناس بهداشت خانواده حضور داشتند و خدمات پزشکی، مامایی و دارویی رایگان را به اهالی این روستا ارائه دادند.
کاوه تاکید کرد: این تیم پزشکی علاوه بر ویزیت رایگان، خدماتی مانند غربالگری (BMI و فشار خون) به 250 نفر، آزمایش خون (کلسترول و تری گلیسرید) به 60 نفر، معاینات مامایی به 90 نفر، ترمیم دندان 30 نفر و آموزش شیوه صحیح مسواک زدن و هدیه خمیر دندان و مسواک رایگان به دانش آموزان روستا ارائه کردند.
وی گفت: خدمات پزشکی رایگان توسط اساتید و دانشجویان رشته های مختلف شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بصورت مستمر و در 9 نوبت تا پایان سال در منطقه هدف این طرح در روستاهای میانه، بنیدر، دریله، زونج با یک هزار و 500 نفر جمعیت اجرا می شود‌.
کاوه یادآور شد: در این طرح 20 تیم پزشکی ساماندهی شده اند که یک جغرافیای هدف به هر تیم اختصاص داده شده که این مناطق بر اساس اعلام نظر استانداری کردستان از بیشترین محرومیت برخوردار هستند.
سال گذشته نیز 200 تیم بسیج جامعه پزشکی به مناطق توسعه نیافته و محروم استان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان اعزام شدند.
طرح شهید دکتر رهنمون در راستای اعتلای بسیج و با هدف خدمت رسانی مستمر، منظم و قابل رصد به مناطق کم برخوردار همزمان با سراسر کشور و با همکاری کلیه نهادهای مسئول در حوزه سلامت از جمله دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، هلال احمر و سمن های حوزه سلامت اجرا می شود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.