معاون سیاسی استاندار کردستان گفت: معلمان نقش اساسی در تعلیم و تربیت داشته و برای تغییر در جامعه و زندگی اجتماعی باید از نظام آموزشی و معلمان آغاز کنیم که در این راستا ارتقای توانمندی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان نقش آفرینی سازنده معلمان در جامعه، گفت: عملکرد قشر مذبور بایستی به گونه ای باشد که کار و تلاش در جامعه در راستای رفع محرومیت نهادینه سازی شود.

وی فرهنگیان را نیازمند حمایت وافر دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح و بیان موانع فراروی این قشر در سلسله نشست های متعدد برای به حداقل رساندن کاستی ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

خوش اقبال، فراهم کردن بستر مناسب برای خدمت رسانی شایان به معلمان را خواستار شد و عنوان کرد: مبادرت به پایش و بررسی از مراکز سنجش اختلالات یادگیری متناسب با ظرفیت استان جهت فزونی تعداد آن نیاز و بلکه ضروری است.

معاون سیاسی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: چنانچه سازوکار آموزش و پرورش اصلاح شود بخش عمده ای از چالش های جامعه نیز کاهش خواهد یافت لذا فرهنگیان ارائه راهکار های راهبردی در حیطه های مختلف را در نظر داشته باشند.

خوش اقبال برگزاری جلسات آموزش و پرورش را مستلزم رعایت مولفه هایی دانست و گفت: فعال کردن دبیرخانه شورای آموزش و پرورش، شناسایی نیاز ها و حل آن با روش علمی و تعیین اولویت بندی اهداف و نیز تدوین برنامه های یکساله با توجه به اهداف از جمله رویکرد های اتخاذ شده در جلسات هستند که بایستی ملاک عمل واقع شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.