به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران در سنندج و بسیاری از شهرستان های نوار غربی و جنوبی این استان از بامداد امروز شروع شده و همچنان ادامه دارد.
این بارش ها در حالی است که اوایل هفته جاری میزان گرد و خاک معللق در هوای سنندج هفت برابر حد مجاز بود و مدارس چند شهر استان کردستان برای 2 روز (شنبه و یکشنبه) تعطیل اعلام شد.
بارش باران در این فصل از سال که مزارع و مراتع پوشیده از گیاه است، بسیار مفید و مایه خوشحالی و شادمانی مردم بویژه کشاورزان و روستاییان است.
هواشناسی کردستان اعلام کرد این بارش ها تا روز سه شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و بارش ها در نوار غربی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شرقی است.
طبق اعلام هواشناسی کردستان، در شبانه روز گذشته کامیاران با 21.4 میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش استان را داشته و بارش ها در قروه 10، بانه 6.7، مریوان 5.9 و سنندج 2.8 میلی متر گزارش شده است.
هواشناسی کردستان همچنین در اطلاعیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در این استان به شهروندان هشدار داده و از مردم خواسته از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری کنند.
در شبانه روز گذشته، زرینه با دمای هوای 7.1 درجه و مریوان با دمای 25.8درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه استان کردستان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین 12.2 و 24.4 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 431 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 411 میلی متر سال گذشته 4.1 درصد افزایش و در مقایسه با 443 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 3.4 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.