به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی اظهار کرد: کل اعتبارات استان در بخش آبفا به 100 میلیارد تومان هم نمی رسد و این میزان اعتبار برای اتمام پروژه های در دست اجرا، کافی نیست.
وی افزود: پروژه های در دست اجرای بخش آب 80 پروژه است که 16پروژه آن مطالعاتی و مابقی اجرایی است و در بخش فاضلاب هم 72 پروژه داریم که 28 پروژه مطالعاتی و بقیه اجرایی است.
محمدی یادآور شد: در حال حاضر در 27 شهر استان به جمعیتی در حدود یک میلیون و 160 هزار نفر خدمات ارائه می دهیم.
وی با بیان اینکه همچنین 72 درصد فاضلاب تولیدی استان، تصفیه می شود، افزود: کل جمعیت استان زیر پوشش خدمات آب آشامیدنی بهداشتی و در حدود 92 درصد نیز زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.
وی با اشاره به اینکه 350 هزار مشترک در استان داریم که بیشتر مشترکین خانگی هستند، اضافه کرد: هزینه تمام شده برای هر مترمکعب آب، مبلغی در حدود هشت هزار ریال و هزینه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در هر مترمکعب 6 هزار ریال است.
وی گفت: در مجموع 14 هزار ریال در حوزه آب و فاضلاب هزینه می شود ولی برای خدمات هم حدود سه هزار ریال در هر مترمکعب از مشترک دریافت می شود.
پارسال میزان مصرف آب شرب در شهرهای استان 76 میلیون متر مکعب بود که چهار درصد بیشتر از سال 95 است رشد چهار درصدی مصرف آب شرب در شهرهای استان بدلیل افزایش آمار مشترکان این شرکت در سال 96 بوده است.
انشعابات واگذار شده در مناطق شهری استان در سال 95 معادل 332 هزار و 730 فقره بود که در سال گذشته با رشد حدود 18 هزار انشعابی به 350 هزار و 455 فقره رسید.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.