شیدا خیرالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بیمار زن 46 ساله ایی اهل شهرستان مریوان بود که بر اثر آنوریسم عروق مغزی دچار مرگ مغزی شده و برای اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شده بود.
وی با بیان اینکه در بیمارستان شریعتی تهران اعضای این بیمار مرگ مغزی برداشت و به بیماران نیازمند پیوند زده شد، افزود: این سومین بیمار مرگ مغزی استان کردستان است که امسال و با رضایت خانواده برای اهدای عضو به بیمارستانی در تهران اعزام می شود.
خیرالهی یادآور شد: بدلیل فعال نبودن واحد پیوند اعضای بیمارستان کوثر سنندج، بیماران مرگ مغزی در استان در صورت موافقت اعضای خانواده هایشان باید برای برداشت عضو به مراکز و بیمارستان های تهران اعزام شوند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته خانواده های 12 بیمار مرگ مغزی در استان قصد اهدای عضو داشتند، گفت: انتقال بیمار به تهران و برداشت اعضا برای خانواده ها بدلیل دوری و مسافت زیاد و نیاز به رفت و آمد سخت است لذا در این مدت فقط یک بیمار برای اهدای عضو اعزام شد.
خیرالهی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع سه هزار و 223 نفر در این استان با مراجعه به این واحد داوطلب اهدای عضو شدند.
مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی است و زندگی بیمار وابسته به دستگاه است در صورت جدا شدن از دستگاه بعد از چند ثانیه فوت می کند.
سطح هوشیاری این بیماران عدد سه است در حالیکه سطح هوشیاری انسان سالم عدد 15 است، بیمار مرگ مغزی در صورتی که اهدای عضو هم نشود بیشتر از هفت تا 10 روز زنده نخواهند ماند.
اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها است ضمن اینکه برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.