به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات دامنگیر کشور بحث قاچاق است که آمار دقیقی از این پدیده در دست نیست.
وی افزود: ما هنوز اطلاعی از حجم دقیق قاچاق کالا و همچنین موفقیت در مبارزه با آن نداریم بنابراین باید با جدیت هر چه بیشتر با این معضل مقابله شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه معضل بیکاری از همین پدیده قاچاق نشات می گیرد، تاکید کرد: تلاش برای علمی کردن شعار سال و حمایت از تولید ایرانی بسیاری از مشکلات کشور از جمله بیکاری و اشتغال را حل خواهد کرد.
مرادنیا از مدیران و مسئولان خواست در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تلاش خود را برای مقابله با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی مضاعف کنند.
استاندار کردستان در ادامه به برنامه ریزی برای برگزاری نشست مشترک استانداران کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه با موضوع پدیده قاچاق اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم این نشست اردیبهشت امسال برگزار شود و نتایج قابل قبولی نیز در خصوص مقابله با این معضل داشته باشد.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر مجموعهٔ نهاد ریاست‌ جمهوری است که ریاست آن با عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب می‌شود.
این ستاد در پی صدور فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق و اقتصاد پنهان در تیرماه سال 1381 تاسیس شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.