استاندار کردستان با بیان اینکه مردم دچار نوعی ابهام و تشتت آرا نسبت به آمارهای کشفیات قاچاق هستند، گفت: ممانعت از این امر در گروی ارائه صحیح این آمار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه سه‌شنبه در اولین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، گفت: یکی از معضلاتی که امروز دامنگیر کشور است، قاچاق و تبعات ناشی از آن است.

وی اظهار داشت: عدم ارائه آمار صحیح در این خصوص و در ابهام ماندن این امر که کشور با چه حجمی از قاچاق مواجه است، سئوال و مسئله ای است که بایستی روشن شود.

مرادنیا خواستار مقابله جدی با قاچاق شد و افزود: احقاق و عینیت بخشی به شعار سال در به حداقل رساندن چالش ها از حیث بیکاری و نیز حمایت از کالای وطنی مفید به فایده خواهد بود.

استاندار کردستان عنوان کرد: آنچه در بروز بیکاری نقش دارد قاچاق کالا و ارزی است که به علت عدم اطلاع از آمار باندها و حجم در برگیرنده اش مشکلات عدیده ای را سبب ساز شده است.

در ادامه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به آمار کشفیات کالای قاچاق در یک ماهه ۹۷ اشاره کرد و گفت: مشروبات الکلی با ۴۱ هزار و ۷۵۵ بطری نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹ درصد افزایش داشته است.

رضا میرزایی عنوان کرد: در این مدت سه میلیون و ۷۹۲ هزار نخ سیگار با ۷۱ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۱۶۳ هزار قلم نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی اجرای طرح رجیستری را در کاهش قاچاق گوشی‌همراه مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشف ۲۹۹ دستگاه گوشی در مدت مذکور در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۹۳ درصد کاهش داشته است.

میرزایی خاطر نشان کرد: در یک ماهه امسال ۴ باند قاچاق متلاشی شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.