به گزارش خبرنگار ایرنا، شادی کودکان و والدین آنها بخاطر رهایی از بیماری بدنام سرطان، بهانه ای برای برگزاری جشنی در چهارمین روز هفته سلامت در این بیمارستان شد تا کودکان بهبود یافته همراه والدین خود، پزشکان معالج و مسئولان بیمارستان در این مراسم شرکت کنند.
این کودکان تمام مراحل درمان و بهبودی خود را در بیمارستان بعثت سنندج پشت سر گذاشتند و اینک پس از بهبودی کامل به زندگی عادی برگشته اند.
استاندار کردستان در این آیین ضمن دلجویی از خانواده های این کودکان و دادن هدایایی به آنها، از مسئولان این بیمارستان بخاطر خدمات ارائه شده به این بیماران تقدیر کرد.
بهمن مرادنیا در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان در زمینه تشخیص و درمان انواع مختلفی از بیماری ها به سطحی رسیده که دیگر نیازی نیست بیماران برای پیگیری و ادامه روند درمان به استان های دیگر مراجعه کنند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت، ضمن ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم، از میزان پرداختی از جیب بیماران نیز کاسته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در سخنانی اظهار کرد: سرطان و سایر بیماری های کودکان باید سریع تشخیص و درمان گردد زیرا این بچه ها آرزوهای بزرگ و آینده روشنی دارند و باید آنها را به زندگی برگرداند.
سیامک واحدی افزود: بخش هاتولوژی - انکولوژی بیمارستان بعثت سنندج از سال 1386 شروع بکار کرد و امروز شاهد افتتاح آن پس از بازسازی مجدد هستیم که از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردار است.
وی تاکید کرد: این بخش شامل اتاق های بستری، فضای بازی مناسب برای کودکان، همراه سرا و نیز تجهیزات پیشرفته جهت ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی است.
فوق تخصص هماتولوژی - انکولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: در این بخش علاوه بر درمان کودکان سرطانی، کودکان بیمار خونریزی دهنده مانند هموفیلی و تالاسمی نیز پذیرش و درمان می شوند
دکتر برهان مرادویسی اظهار کرد: در حال حاضر 123 بیمار خونریزی دهنده در این بخش تحت درمان هستند و 70 کودک مبتلا به تالاسمی نیز در این بخش خونگیری می شوند.
وی یادآور شد: تفاوت سرطان کودکان با بزرگسالان در این است که کودکان درمان پذیرتر بوده و میزان شفای آنها بیشتر است بطوریکه 85 درصد از کودکان سرطانی بعد از سه تا پنج سال بطور قطعی درمان می شوند.
دکتر مرادویسی در خصوص سرطان های رایج در میان کودکان گفت: سرطان خون، لنفوم و نوروبلاستوم از بیشترین میزان شیوع در استان برخوردار است.
این آیین با حاشیه های زیبایی از جمله اهدای شاخه گل به کودکان بهبود یافته و در مقابل اهدای گل از سوی خانواده کودکان به پزشکان معالج همراه بود، اجرای سرود توسط کودکان و بازدید استاندار کردستان از بخش های مختلف بیمارستان و دیدار با بیماران و کادر درمانی از دیگر حاشیه های این مراسم بود.
علاوه بر این جشن بهبودی کودکان سرطانی امروز 2 بخش جدید در بیمارستان بعثت سنندج به بهر برداری رسید که برای این 2 طرح در مجموع 6 میلیارد ریال اعتبار صرف خرید تجهیز و کارهای بازسازی شده است.
مدیر داخلی بیمارستان بعثت سنندج گفت: این بخش ها شامل بخش فوق تخصصی خون و انکولوژی کودکان و روانپزشکی اطفال است که برای تجهیز و تکمیل آن در مجموع 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
حسین جعفری افزود: بخش فوق تخصصی خون و انکولوژی کودکان دارای 27 تخت مجهز است که برای تجهیز آنها چهار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: بخش تخصصی نشاط و روان کودکان و نوجوانان نیز دارای 27 تخت است که برای تجیهز آن نیز 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
جعفری یادآور شد: هزینه بهبودی و درمان هر کودک سرطانی بین 700 تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که بخش زیادی از این هزینه ها توسط بیمارستان پرداخت شده و تنها پنج درصد هزینه ها را خانواده ها پرداخت می کنند.
برگزاری آیین پاکسازی محیط، جشن نفس، برگزاری همایش مدارس مروج سلامت در آموزش و پرورش، برپایی نمایشگاه لبخند، برگزاری همایش تجلیل از حامیان و سفیران سلامت برتر، برگزاری همایش منطقه ای چالش های تشخیصی و درمانی سرطان پستان و همایش دوچرخه سواری از جمله برنامه های هفته سلامت در کردستان است.
از اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته سلامتی برای همه، است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.