به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش تجلیل از روحانیان پیشکسوت شهرستان کامیاران روحانیون را مسئول آگاهی بخشی به جامعه در مقابل توطئه های دشمنان دانست و اظهار کرد: امام (ره) کسی بود که در قرن اخیر این وظیفه را به خوبی انجام دادند.
وی با تاکید بر ضرورت احداث حوزه علمیه امام شافعی در شهرستان کامیاران افزود: همه ادارات و نهادهای دولتی برای احداث حوزه علمیه برادران و خواهران امام شافعی تلاش کنند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کامیاران بدلیل شرایط خاصی که دارد باید بیشتر از سایر نقاط استان از وجود روحانیون بهره مند باشد.
وی با بیان اینکه نگاه به روحانیت، نگاهی مادی و شغلی نباشد، گفت: تبلیغ و نشر دین کار روحانیون است و همین مساله دلیلی است تا آنها را وارثان پیامبر (ص) بدانیم.
آیت الله حسینی شاهرودی به چهره عالم نگاه کردن را عبادت دانست و اضافه کرد: چهره عالم انسان را به یاد خدا می اندازد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه تامین معیشت روحانیون یکی از مسائل جدی این قشر از جامعه برای خدمت صادقانه به مردم است، یادآور شد: در پرداخت حقوق و مزایایی علمای اهل سنت و شیعه هیچ تفاوتی وجود ندارد و تفاوت های موجود به میزان فعالیت خود علما و روحانیون بر می گردد.
وی با تشریح شرایط اروپا بعد از رنسانس از نظر تغییرات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی افزود: ترامپ محصول این تغییرات است که اکنون به معضلی بزرگ برای همه جهان تبدیل شده است.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به قدرت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در شکست دادن ابر قدرت های جهان اضافه کرد: انقلاب اسلامی با کمک خدا و حمایت مردم، لیبرالیزم را تهدید و پایه های آن را متزلزل کرد.
وی با اشاره به اینکه وحدت و برادری سپاه و ارتش، آمریکا را به تنگ آورده است، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی پشتیبان و همراه تمام مظلومان جهان است و هرگز دست از حمایت مظلومان و مسلمانان نخواهد کشید.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش ایران در جنگ سوریه اشاره و اظهار کرد: نقش ایران کمک فکری و آموزش فن آوری های نوین جنگی و خدمات مستشاری است.
به گزارش ایرنا، همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت شهرستان کامیاران روز سه شنبه در سالن اجتماعات سپاه شهرستان با حضور روحانیان اهل تسنن و تشیع، مسئولان اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مردم برگزار شد.
در این همایش از سال ها تلاش و کوشش و خودگذشتگی ماموستا سید محسن حسینی، ماموستا توفیق قربانی، ماموستا محمد نجیب رحیم زاده، ماموستا احمد ملکی، ماموستا عبدالله اورامی، ماموستا عبدالحمید منتظری و ماموستا محمد علی فروتن تجلیل و تقدیر شد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
/9102/7349
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.