استاندار کردستان از اراده دولت برای اصلاح مصوبه مبادلات مرزی در راستای تامین منافع مردم سخن گفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشستی با کسبه، بازاریان و تجار شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان وجمعی از روحانیان و معتمدان این شهرستانها با بیان اینکه من خود را از همین مردم و موظف به پیگیری وحل مشکلات آنان می دانم گفت: سیستمی که برای ساماندهی مبادلات مرزی طراحی شده است دارای نواقصی است و من بیش از پنج ماه در برابر اجرای آن ایستادگی کردم و هم اکنون دولت پذیرفته که آن مصوبه را به نفع مردم اصلاح کند.

وی با بیان اینکه اصلاح این مصوبه موفقیت بزرگی برای مردم مناطق مرزی به شمار می رود افزود: کردستان از مجموعه‌ای از محرومیت ها رنج می برد و دغدغه اصلی من تلاش برای بهبود معیشت مرزنشینان بوده است.

مرادنیا به برگزاری مجدد جلسه‌ای در شنبه آینده در تهران و با حضور مسئولان برای پیدا کردن راه حلی منطقی و منصفانه برای ساماندهی مبادلات در بازارچه های مرزی اشاره کرد و افزود: به یقین یکی از مسایل مهم موضوع اعمال تخفیف های مناسب گمرکی است که تا این لحظه تخفیف ۲۰ درصدی قطعی است و تلاش می کنیم این تخفیف افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان از دیگر مسایل مهم و مطرح شده با مسئولان و تصمیم گیران کشوری را رفع محدودیت از کالاهای وارداتی دانست و اظهار داشت: معتقدیم که در کشور باید از یک قانون واحد تبعیت شود و همچنان واردات کالاهای دارای نمایندگی در کشور بتواند از بازارچه های مرزی استان وارد کشور شود.

مرادنیا با اذعان به اینکه خود را همواره خادم مردم می دانم و تلاش می‌کنم حداکثر امتیاز ممکن برای مردم مناطق مرزی را از مجاری قانونی کسب کنم از کسبه و بازاریان خواست با پرهیز از حاشیه به کار و امور روزمره خود بپردازند و از تشدید نگاه امنیتی به استان پرهیز کنند.

وی مردم مناطق مرزی کردستان را مردمانی دارای سابقه درخشان در دفاع از کشور و نظام توصیف کرد و گفت: از معتمدین و روحانیون میخواهم فضا را تلطیف و در جهت کمک به استان با مسئولان همراهی و همدلی نشان دهند.

مقام عالی دولت در کردستان در ادامه سخنان خود مرزنشینان را به استفاده از تسهیلات دولتی کم بهره برای ایجاد شغل و رونق تولید فراخواند و گفت: وابستگی کامل به مراودات مرزی یک آسیب است و باید با گذر زمان میزان وابستگی به مرز کم شود.

وی از اجرای کارهای زیربنایی و مهم برای آینده استان نیز سخن به میان آورد و گفت: موضوعاتی همچون پیگیری منطقه آزاد، تخصیص منصفانه آب استان و راه آهن از جمله موارد قابل اعتنا برای توسعه استان است.

مرادنیا اضافه کرد: در سال‌جاری نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای برای ساماندهی و تامین زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی اعتبار گذاشته شده است و همچنین برای منطقه ویژه اقتصادی بانه سه میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.