مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گزارشی از وضعیت این مجموعه در شرایط کنونی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی اظهار کرد: بخشی از منابع تأمین آب شهرهای استان (۲۷) شهر از محل منابع زیرزمینی به میزان ۴۱ درصد و شامل ۱۲۲ حلقه چاه، ۱۳ دهنه چشمه و یک رشته قنات است.

وی افزود: بخش دیگر منابع تأمین آب شهرهای استان از محل منابع سطحی به میزان ۵۹ درصد و از ۶ واحد سد شامل سدهای قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: ۲۳ شهر استان شامل بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، سریش آباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان، یاسوکند، موچش، دلبران، آرمرده، بویین، کانی سور، زرینه، صاحب، شویشه، بلبان آباد، کانی دینار و بابارشانی دارای شبکه فاضلاب هستند.

 محمدی خاطرنشان کرد: همچنین ۶ واحد تصفیه خانه فاضلاب شامل تصفیه خانه های شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، سریش آباد و بانه در استان وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه چند تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث در کردستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۵ واحد تصفیه خانه در شهرهای بیجار، کامیاران، یاسوکند، دیواندره و دهگلان در دست احداث هستند؛ همچنین ۳ واحد تصفیه خانه در مدار بهره برداری شامل تصفیه خانه های سنندج، مریوان و سقز در حال ارتقاء کمی و کیفی هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تأکید کرد: با اجرای برنامه های توسعه تولید آب در سال جاری و با توجه به بارندگی های اخیر و همچنین ذخیره آب موجود در پشت سدها، امکان قطعی و یا جیره بندی آب در فصل گرم وجود ندارد، اما با این حال از شهروندان درخواست می شود نسبت به صرفه جویی و مدیریت مصرف آب همواره اهتمام جدی داشته باشند.

مهندس محمدی افزود: در حوزه فاضلاب با توجه به توسعه شبکه های فاضلاب و راه اندازی تصفیه خانه های جدید، قصد داریم جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب را از ۹۲.۸ درصد به میزان ۲ درصد افزایش بدهیم؛ لازم به ذکر است میانگین جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه های فاضلاب استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی متوسط مصرف آب در کشور ۱۵۵ لیتر در روز به ازای هر نفر و در استان کردستان ۱۷۹ لیتر به ازای هر نفر و میزان هدررفت در شبکه آب در کردستان ۳۱.۷ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.