به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشبنه در دیدار تعدادی از جانبازان اظهار کرد: شما، کسانی هستید که با خدا معامله کرده و با تقدیم بخشی از اعضای بدن خود آسایش و امنیت را برای ما به ارمغان آورددد.
وی افزود: در اسلام جایگاه جانبازان کمتر از شهدا نیست و تنها تفاوت شان اینکه فرصت دارند باز هم به گونه ای دیگر با خدا معامله کرده و جایگاه ارزشی خود را بالاتر ببرند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جانبازان در دوران دفاع مقدس در سخت ترین شرایط از دین و آزادی خود دفاع کردند، یادآور شد: خداوند به برکت همین خون های پاک ریخته شده عزتی به کشور ما داده که کشورهایی که روزی علیه ما بودند امروز ذلیل و خوار شده اند.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: تا زمانی که امثال جانبازان حامی و پشتیبان نظام اسلامی هستند دشمن نمی تواند به اهداف شوم خود در مقابل ایران برسد و هر روز بر قدرت و توان کشورمان افزوده می شود.
وی با تاکید بر تلاش مسئولان برای پیگیری مطالبات و رفع موانع و مشکلات جانبازان و خانواده های آنان در بخش اشتغال، درمان و معیشت گفت: همه باید تلاش کنیم با رفع مشکلات این قشر، دین خود را به آنان ادا کنیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با بیان اینکه آمریکا و اروپا به هیچکدام از تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده اند، افزود: ما در سخت ترین شرایط تحریم توانستیم به تکنولوژی هسته ای، نانو، هوا فضا و دیگر علوم دست پیدا کنیم بنابراین نیازی به بیگانگان نداریم بلکه بسیاری از کشورها اکنون در زمینه های مختلف به ما نیاز دارند.
وی اضافه کرد: امروز ایران در حوزه‌های مختلف به خودکفایی رسیده است بنابراین با حمایت از تولید داخلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است زمینه اقتدار و پیشرفت هر چه بیشتر کشور را فراهم آوریم.

**بیش از یک هزار نفر از جامعه آماری جانبازان در کردستان مشکل اشتغال دارند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 255 نفر از جامعه آماری جانبازان استان بخصوص فرزندان آنان بیکار هستند، گفت: باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال برای این افراد تا حدودی دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.
رضا نجفی اظهار کرد: استان کردستان بیش از 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده که بیش از چهار هزار نفر از آنان درصد جانبازی شان بالای 25 درصد است.
وی یکی از دغدغه های اصلی بنیاد شهید در زمینه خدمات رسانی به جانبازان را اشتغال و درمان اعلام کرد و افزود: هزینه های درمانی این قشر از طریق بیمه های تکمیلی تا حدودی رفع شده البته با مشکلات جسمی زیادی روبرو هستند اما با ایمان به خدا صبر پیشه می کنند.
استان کردستان بیش از پنج هزار و 400 شهید والامقام و بیش از 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.