اسماعیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد کتاب شامل 167 عنوان از منابع اهل سنت و کتاب هایی با موضوعات کُردی از جمله شعر و ادبیات بود که به منابع کتابخانه ایی استان افزوده شدند.
وی هدف از این کار را تولید و حمایت از نشر کتاب در استان و تشویق نویسندگان بومی به تالیف کتاب های با کیفیت و ماندگار در حوزه های مختلف اعلام کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: کتاب های خریداری شده از ناشران بومی در میان کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی مناطق شهری و روستایی استان توزیع شد تا در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
به گفته وی، خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی استان از خرداد سال 92 به صورت ویژه در دستور کار کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت و در این مدت کتاب های زیادی با موضوعات مختلف از ناشران خریداری شده است.
احمدی با بیان اینکه سال گذشته 30 هزار و 60 نسخه کتاب نیز به کتابخانه های استان اهدا شد، گفت: در حال حاضر700 هزار عنوان کتاب شامل حدود یک میلیون جلد با موضوعات مختلف در کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان موجود است و در اختیار اعضا قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در استان با کمبود منابع و سرانه کتاب مواجه هستیم، تاکید کرد: باید به ازای هر یک نفر چهار کتاب در کتابخانه ها موجود باشد در حالیکه در استان به ازای هر 2 نفر یک کتاب موجود است.
احمدی از مردم و خیرین استان کردستان خواست از طریق اهدای کتاب، کتابخانه ها را در زمینه افزایش منابع یاری داده و سرانه کتاب را در استان بالا ببرند.
28 کتابخانه مشارکتی و 50 کتابخانه عمومی نهادی با 33 هزار عضو در استان وجود دارد که 14 باب از کتابخانه های مشارکتی و 14 باب از کتابخانه نهادی عمومی روستایی و مابقی شهری است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.