بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دمای هوا بطور میانگین چهار تا 6 درجه سانتیگراد کاهش یافته و انتظار می رود حداقل دما در نیمه شمالی (بویژه در صبح سه شنبه و چهارشنبه) به یک تا پنج درجه زیر صفر و در نیمه جنوبی استان به صفر درجه سانتیگراد برسد.
وی افزود: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی از بعد از ظهر امروز تا صبح سه شنبه ناپایداری هایی به شکل بارش رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد، بارش احتمالی تگرگ و کاهش دما برای مناطق مختلف استان پیش بینی می شود.
چاره خواه اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد که بارش ها در نیمه شمالی استان در شهرهای سقز، زرینه، دیواندره، بیجار و هزار کانیان و ارتفاعات و گردنه ها اغلب به شکل برف خواهد بود.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: فعالیت این سامانه به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید است ولی احتمال بارش تگرگ نیز در برخی مناطق وجود دارد.
وی یادآور شد: بر اثر فعالیت این سامانه کامیاران با 83 میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده و سنندج با 60 میلی متر و سروآباد با 55 میلی متر در جایگاه های بعدی قرار دارند.
چاره خواه تاکید کرد: سراب شهرک با دمای منفی 2 دهم درجه سانتیگراد و سلین با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان کردستان در 24 ساعت گذشته بودند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 397 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 402 میلی متر سال گذشته 2 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 7.6 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.