به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیاری از مردم این شهرستان از ابتدای سال جدید و بدنبال افزایش دمای هوا لوازم گرمایشی و البسته زمستانی را کنار گذاشته و به پیشواز فصل بهار رفته بودند.
کاهش محسوس دمای هوا (منفی چهار درجه) و افزایش بارش باران که اواخر شب گذشته (یکشنبه) به صورت بارش برف بود، مردم بیجار گروس را مجبور کرد بار دیگر بخاری ها را روشن کرده و البسه گرم بپوشند.
طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش باران و کاهش دمای هوا تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در بیشتر مناطق استان کردستان ادامه دارد و بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.
هوای شهرستان بیجار در روز دوشنبه 27 فروردین بارانی است و دمای هوا هم اکنون 6 درجه بالای صفر است.
هم اکنون میزان دید افقی در بیجار به علت مه آلودگی تا 50 متر کاهش یافته است.
با وجود بارش خفیف برف، همه راه های ارتباطی شهرستان بیجار باز و تردد خودروها بدون مشکل در جریان است ضمن اینکه سه اکیپ راهداری از شب گذشته به منظور ارائه خدمات در راه های ارتباطی در آماده باش کامل هستند.
با تداوم سامانه بارشی در آسمان استان کردستان، میزان بارش باران در بیجار در 24 ساعت گذشته 2.6 میلی متر بوده و مجموع بارش ها در سال زراعی 219.6 میلی متر است.
هواشناسی بیجار پیش بینی کرد در 72 ساعت آینده شاهد کاهش دمای هوا تا چهار درجه زیر صفر برسد و آسمان این شهر ابری، مه آلود، همراه با رگبار باران، برف در ارتفاعات، تگرگ و رعد و برق باشد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 341 میلی متر بارندگی در استان کردستان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 549 میلی متر سال گذشته، 37 درصد کاهش دارد.
میزان بارش های امسال در مقایسه با 299 میلی متر میانگین بلند مدت استان نیز در حدود 11 درصد کاهش پیدا کرده است.
شهرستان بیجار در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است و حدود 89 هزار نفر جمعیت دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.