علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ریزش هوای سرد از عرض های شمالی، دمای هوا در بیشتر مناطق این استان کاهش پیدا کرد و حداقل دمای هوا در 16 ایستگاه هواشناسی زیر صفر درجه سانتیگراد بود.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته، سراب شهرک با دمای منفی 6 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بود و دمای هوا در زرینه به منفی 5.3، بهارستان منفی 5.1، بابارشانی منفی 4.1، دهگلان منفی چهار و سقز به منفی 3.4 درجه سانتیگراد رسید.
پناهی پیش بینی کرد این هوای سرد همچنان در منطقه حاکم باشد اما در روزهای آینده یک تا 2 درجه افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در این مدت، سلین هورامان با دمای 17 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود و دمای هوای سنندج بین 6 دهم و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
پناهی با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان گفت: این موج بارشی که از هفته گذشته وارد آسمان استان شده بود و بارش های خوبی به همراه داشت امروز منطقه را ترک کرد.
وی یادآور شد: از اواخر روز جمعه سامانه جدیدی وارد آسمان استان می شود که براساس پیش بینی ها با خود بارش باران، گرد و خاک و وزش باد به همراه دارد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 397 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 402 میلی متر سال گذشته 2 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 7.6 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.