به گزارش خبرنگار ایرنا، الهام ملک زاده روز روز چهارشنبه در روز نخست این همایش 2 روزه اظهار کرد: حدود 19 سال از سابقه فعالیت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران می گذرد ولی انجمن فقط در مشهد، تبریز، زنجان، اصفهان و تهران نمایندگی دارد.
وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط و همکاری مسئولان و اساتید دانشگاه کردستان، ششمین دفتر این انجمن را در این استان راه اندازی خواهیم کرد.
دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در ادامه به برگزاری همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران اشاره کرد و یادآور شد: انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران تاکنون چند همایش بین المللی و ملی را با موضوع های مربوط زنان ایران برگزار کرده است.
ملک زاده با بیان اینکه تاکنون پنج همایش بین المللی با موضوعاتی همانند زن در ادوار مختلف تاریخ و زن در تاریخ اسلام برگزار شده است، تاکید کرد: از سال 94 بنا به دلایلی همایش ها بصورت ملی و با مباحث زن در تاریخ علمی برگزار می شود.
وی گفت: سال 94 اولین همایش ملی در تهران و با محوریت زن در استان های جنوبی برگزار شد و سال گذشته نیز زن در تاریخ خوزستان بود و امسال نیز با محوریت زن در مناطق غرب کشور همایش در سنندج در حال برگزاری است.
دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان این همایش 100 چکیده مقالات به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری 70 چکیده مقاله پذیرش و در داوری نهایی 40 مقاله برای ارائه پذیرفته شد.
وی یادآور شد: بیشترین تعداد مقالات رسیده به این همایش از اساتید و پژوهشگران مناطق غرب کشور بود و بیشترین آنها به مسائل زنان کُرد پرداخته اند.
ملک زاده هدف از برگزاری این همایش را ارتقای دانش و آگاهی زنان در مناطق غربی ایران نسبت به حضور تاریخی، تقویت هویت فردی و اجتماعی زنان و همچنین بررسی و تبیین جایگاه و نقش تاریخی، اجتماعی و فرهنگی زنان در تاریخ مناطق غربی ایران اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران به همت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ ایران و پژوهشکده کردستان‌ شناسی دانشگاه کردستان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 فروردین در این دانشگاه برگزار می شود.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.