به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر روز یکشنبه همزمان با پنج استان کشور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.
دبیر اجرایی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در این آیین گفت: یک هزار و 257 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که یک هزار و 16 اثر از این تعداد در بخش داخلی است.
شهریار ابراهیمی افزود: از این تعداد اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 261 اثر بخش خارجی از 37 کشور جهان است که تنها آثار 17 کشور پذیرش و مورد داوری قرار گرفت.
به گفته وی، آثار ارسالی به ‌صورت مستند، پویانمایی و انیمیشن، فیلم ‌های کوتاه و بلند در موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی در محورهای مختلف است.
دبیر اجرایی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد تاکید کرد: منتخبی از بهترین فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی به مدت یک هفته در شهرهای استان کردستان به نمایش در می آید.
ابراهیمی شعار این دوره از جشنواره را دانش در آینه تصویر است، اعلام کرد و گفت: پایداری مفاهیم و دانش در زبان تصویر و هنر بسیار مهم است و بار اعظم آموزش را این حوزه بر عهده دارد.
وی افزود: در جشنواره فیلم رشد که زیر مجموعه انتشارات و تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش است تلاش می شود، فضای تماشا برای کادر آموزشی، دانش آموزان، فرهنگیان، خانواده ها و حتی دانشجویان فراهم شود.
وی با بیان اینکه حدود 40 کشور دنیا فیلم های مطرح خود را به این جشنواره ارسال می کنند، یادآور شد: تمام فیلم های ارسالی به جشنواره رشد یک نقطه مشترک دارند و آن هم اینکه به کودکان و نوجوانان ارزش آموزش و تربیت را به شکل کاربردی بیاموزیم و از آن بهره بگیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: مهمترین ایرادی که بر آموزش و پرورش گرفته می شود ارائه مطالب بر محفوظات است که تغییری در رفتار ایجاد نمی کند ولی جشنواره فیلم رشد در راستای پیگیری این هدف و رفع آن حرکت می کند.
رشید قربانی با بیان اینکه آموزش از راه بصری اثربخش تر و ماندگارتر است، افزود: فیلم در مدت زمان کوتاهی می تواند در حوزه های مختلف بر مخاطب اثرگذاری داشته باشد و آموزش ها را پایدار کرده و تعمیق بخشد.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی آن هم سالی یک بار جوابگوی نیازهای آموزشی دانش آموزان نیست، تاکید کرد: در مدارس پتانسیل خوبی به نام هوشمندسازی داریم که باید از آن در زمینه نمایش فیلم و یادگیری بیشتر دانش آموزان بهره بگیریم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در این دوره از جشنواره فیلم رشد، 50 عنوان فیلم در بیش از 60 سالن نمایش از 26 فروردین تا 2 اردیبهشت در 6 شهر استان برای دانش آموزان نمایش داده می شود.
به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران و جشنواره‌ای تخصصی است که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش و اهتمام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی برگزار می شود.
جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد نخستین بار سال 1342 هجری شمسی توسط اداره فعالیت های سمعی و بصری وزارت آموزش و پرورش در تهران برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.