صادق شهنواز روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به آغاز زادآوری حیات وحش و تخم گذاری پرندگان در مناطق حفاظت شده، هر گونه شکار و زنده گیری حیوانات و پرندگان تا پایان تیرماه سال جاری، ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: در مناطق صلوات آباد، چشمه سنگین، قمچقا و چنگ الماس به علت تراکم وحوش و پرندگان، قانون شکار ممنوع برقرار است و از مردم خواهشمندیم، از تردد، کوه نوردی و برداشت گیاهان خوراکی در این مناطق جدا خودداری کنند.
شهنواز با اشاره به منع قانونی شکار در این مناطق و برخورد قانونی با متخلفان گفت: شماره تلفن های 08738222230 و 08738230861 آماده پاسخگویی به گزارشات، انتقادات و پیشنهادات مردمی است.
یکی از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست در استان کردستان، منطقه حفاظت شده بیجار است که به خاطر گونه های مهم گیاهی و جانوری و به خصوص قوچ و میش ارمنی تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان قرار دارد.
این منطقه در خرداد 1350 با مساحتی معادل 72 هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد و مساحت منطقه بر اساس تغییرات حاصل شده اکنون بیش از 32 هزار هکتار است.
منطقه حفاظت شده بیجار در شمال بیجار و در نزدیکی جنوب شرقی شهرستان تکاب قرار گرفته است و رودخانه قزل اوزن حد جنوبی منطقه را طی می کند.
تاکنون در منطقه حفاظت شده بیجار حدود 19 گونه و 17 جنس در 10 خانواده شناسایی شده اند که به نظر می رسد تعداد پستانداران منطقه بیشتر از این باشد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.