به گزارش خبرنگارایرنا، بارش باران این نعمت الهی که طبق پیش بینی هواشناسی در نقاط مختلف استان آغاز شده جان تازه ای به طبیعت زیبای استان از جمله مناطر طبیعی شهر سنندج بخشیده است.
طبق اعلام هواشناسی کردستان در شبانه روز گذشته بیش از 60 میلی متر بارندگی در سنندج ثبت شد و این شهرستان پر باران ترین مرکز استان کشور در این مدت بوده است.
این حجم بالای بارش موجب شد در برخی از نقاط سطح آب نهرها، کانال ها و مسیل ها بالا آمده و آب بداخل معابر و خیابان ها سرازیر شود و مشکلاتی برای تردد عابرین پیاده و خودروها ایجاد کند.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی فعال و در راستای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و کانال ها، عوامل و نیروهای خدمات شهری شهرداری سنندج اقدامات لازم را انجام داده اند.
عبدالسلام سپهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و برغم بارش شدید باران از عصر دیروز تاکنون هیچ مشکل جدی در زمینه آبگرفتگی معابر در معابر و خیابان های شهری گزارش نشده است.
وی یادآور شد: در برخی معابر و خیابان ها، سطح آب نهرها و کانال های سطح شهر بالا آمد و در سطح خیابان ها روان اب جاری شد اما با تلاش عوامل و نیروهای خدمات شهری مشکل خاصی برای تردد خودروها و شهروندان ایجاد نشده است.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: تمام آب های سطحی به داخل کانال ها هدایت شد و اکنون نیز نیروهای خدمات شهری در معابر شهری مستقر و به حالت آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی نسبت به بر طرف کردن آن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی قوی از روز گذشته وارد آسمان استان شده و فعالیت خود را در مناطق غربی شروع کرد و به تدریج همه مناطق استان را فرا گرفته است.
اوج فعالیت این سامانه امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) است، ولی با خروج آن، سامانه بارشی دیگری بلافاصله وارد آسمان استان می شود که تا روز دوشنبه هفته آینده هوای مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 355 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 364 میلی متر سال گذشته 5.5 درصد و در مقایسه با 402 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.