به گزارش ایرنا، محمد دره وزمی، روز پنجشنبه در جلسه شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های واحدهای تولیدی صادرات گرا در استان اظهار کرد: اگر تولید رشد کُند بدنبال آن افزایش اشتغال و سیر سعودی ثروت در جامعه می آید.
وی با بیان اینکه بدون تولید هیچ اقتصادی توسعه پیدا نمی کند، افزود: با گفتمان مشترک شکل گرفته در استان همه به این نتیجه رسیده اند که در کردستان تولید باید محور اصلی توسعه اقتصادی باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: این سازمان امسال با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان، بهتر و پرقدرت تر از گذشته در راستای حمایت از تولید گام برمی دارند.
دره وزمی یادآور شد: لازم است واحدهای تولیدی استان هم در جهت ماندگاری در عرصه تولید و رقابت، بازار هدف خود را از بازار محلی به بازارهای منطقه ای و بین المللی گسترش دهند.
وی به اهمیت حقوق مصرف کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: برای مصرف و خرید کالاهای ایرانی در داخل، تولیدکنندگان باید با تولید کالاهای با کیفیت که قابلیت رقابت، گام بردارند تا مصرف کنندگان با رغبت بیشتری نسبت به خرید این کالاها اقدام کنند.
دره وزمی اضافه کرد: برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال همه جانبه باید از بخشی نگری پرهیز شود و دستگاه های اجرایی همراه و همدل در رفع موانع و مشکلات پیش روی بخش تولید همت گمارند.
به گزارش ایرنا، 872 واحد صنعتی در استان کردستان با ظرفیت اسمی اشتغال 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اشتغال اسمی هم اکنون در واحدهای تولید استان کردستان مشغول بکار هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه 29 اسفند 1396 لحظاتی پس از تحویل سال 1397 در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال 1397، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
معظم له در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.