آرتیکاس اقبال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش بینی های هواشناسی مروبط به روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده است، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدارها در خصوص این بارندگی ها، انتظار می رود مردم از سفرهای غیر ضروری نیز خودداری کنند.
وی افزود: همچنین تاکید می شود اگر اشخاصی در این روزها قصد عزیمت به مناطق کوهستانی و کوهپایه ای دارند از اطراق و برپایی چادر در مسیر و اطراف رودخانه های دائمی و فصلی خودداری کرده و خود را در معرض خطر قرار ندهند.
اقبال با بیان اینکه بارش های سیل آسا از روز گذشته در کردستان شروع شده است، اضافه کرد: در این مدت حادثه خاصی در کردستان روی نداده فقط برخی از نقاط شهری دچار آبگرفتگی شد که با ورود به موقع نیروهای شهرداری این مشکلات بر طرف شد.
به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی قوی از روز گذشته به آسمان کردستان وارد شده و فعالیت آن تا روز سه شنبه هفته آینده ادامه داشته و اوج فعالیت این سامانه روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود.
با فعالیت این سامانه احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد بطوریکه فعالیت این سامانه به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.
بارش ها در مناطق مختلف کردستان از روز گذشته آغاز شده، در این مدت سنندج با 60 میلی متر پرباران ترین مرکز استان بود و ایلام با 53 میلی متر و کرمانشاه با 31 میلی متر در جایگاه های بعدی قرار داشت.
در این مدت کامیاران نیز با 70 میلی متر بارندگی دومین شهر پرباران کشور و بعد از ایوان ایلام با 73 میلی متر قرار داشت.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.