مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام فاز دوم فراخوان چهارمین دوره جشنواره مولودی خوانی هه‌تاو گفت: این جشنواره از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که این دوره به صورت بین المللی و به میزبانی سنندج برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با جشن های دهه کرامت، میلاد فرخنده هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان چهارمین دوره جشنواره مولودی خوانی هه تاو را با گستره بین المللی برگزار می کند.

وی با اشاره به اهداف کلی این جشنواره عنوان کرد: معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و مقابله با جریان های تکفیری در پرتو انوار سیره نبوی (ص) و فرهنگ رضوی از جمله اهداف کلی این جشنواره است.

دبیر چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو به بخش های جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سه بخش گروهی، تک خوانی و بخش مهمان خارجی برگزار می‌شود که بخش مولودی خوانی توسط گروه‌های مولودی خوان سراسر کشور که در وصف حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد امام رضا (ع) اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بخش تک خوانی مختص آثاری است که در قالب مولودی در وصف پیامبر اعظم (ص) و امام رضا (ع) خوانده می شود و در بخش مهمان خارجی نیز پنج گروه مولودی خوان منتخب مدعو از کشورهای عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و ترکیه حضور پیدا می کنند.

این مقام مسئول یادآوری کرد: حداکثر اعضای گروه های مولودی خوان هفت نفر و با توجه به استفاده از ساز دف در گروه های مولودی خوان، استفاده از این ساز در جشنواره مجاز است.

قلعه شاخانی با اشاره به بخش داوری جشنواره اذعان کرد: داوری جشنواره در دو مرحله انتخاب آثار و مرحله نهایی توسط پیشکسوتان عرصه موسیقی عرفانی و مولودی خوانی انجام می شود.

وی آخرین مهلت دریافت آثار جشنواره را 25 خرداد سال جاری اعلام کرد و افزود: بررسی هیات انتخاب آثار همزمان با 6 تیر ماه خواهد بود و زمان برگزاری جشنواره نیز 24 تا 26 تیر در عمارت خسروآباد سنندج همزمان با گرامیداشت دهه کرامت تعیین شده است.

دبیر چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو با بیان اینکه هزینه ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره است، اضافه کرد: به شرکت کنندگان در مرحله نهایی متناسب با موقعیت محل سکونتشان کمک هزینه سفر پرداخت می شود.

قلعه شاخانی همچنین گفت: آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در مجموعه ای چند رسانه ای (مولتی میدیا) تهیه و تدوین می شود و در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) رونمایی می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند اثر خود را بر روی سی دی با کیفیت صدا و تصویر مطلوب به همراه تکمیل فرم جشنواره و مدارک پرسنلی متقاضیان و اعضای گروه را به نشانی دبیرخانه واقع در استان کردستان، شهرستان سنندج، خیابان توحید، مجتمع فرهنگی هنری فجر، موسسه فرهنگی قرآنی ستایش ارسال کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.