مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۴۷۵ طرح کشاورزی با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده که بیشترین طرح اشتغالزا را در این استان به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برهان صلواتی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با بیان تشکیل ۱۱ جلسه کارگروه اشتغال در سال گذشته، گفت: پیش از راه اندازی «سامانه کارا» دو هزار و ۳۱ طرح اشتغال فراگیر به مبلغ  ۹۴۳ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده که ۱۴۰۰ طرح به مبلغ ۷۳۰ میلیارد تومان در سه ماهه چهارم رخ داده است.

وی اظهار داشت: پس از راه اندازی «سامانه کارا» در سه ماهه چهارم سال گذشته، ۴۸۸ طرح اشتغال فراگیر با ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار و پیش بینی اشتغال دو هزار و ۴۰۳ نفر به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد نیز ۷۷ طرح با ۷۳ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷۳۰ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: میزان اشتغال پیش‌بینی شده بر پایه درخواست متقاضی ۶ هزار و ۵۳۹ نفر است که ۷۰ درصد ثبت نام شده ها در این سامانه طرح توسعه روستایی و ۱۳۰۷ مورد خواستار تسهیلات اشتغال فراگیر بوده اند.

صلواتی بیشترین طرح اشتغالزا در توسعه روستایی را طرح های کشاورزی قلمداد کرد و گفت: در این مقوله ۷۴۲ طرح به مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان بر مبنای نیازسنجی دستگاه های اجرایی به بانک ها معرفی شدند که در این راستا ۴۷۵ طرح کشاورزی با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان بیشترین طرح اشتغالزا را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۹۶۳۲ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد، برای ۸۰۴ نفر ثبت نامی قرارداد کارورزی منعقد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.