حامد سهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مواد غذایی شامل لبنیات، مواد پروتئینی، انواع آبمیوه و مواد خوراکی بود که از مراکز عرضه و توزیع مناطق شهری و روستایی این شهرستان کشف شده بود.
وی افزود: این مواد غذایی غیرقابل مصرف با دستور مقامات قضایی و حضور مسئولان دستگاه های ذیربط، امروز در سایت زباله شهری سنندج امحا شد.
به گفته وی، این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف در صورتی که وارد چرخه مصرف انسانی می شد می توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه و باعث بیماری مختلف شود.
سهرابی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف در مدت 30 روز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی توسط کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای صنفی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف و ضبط شده بود.
وی گفت: در این طرح روزانه 6 گروه بهداشت محیط در 2 نوبت صبح و عصر از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.
وی از شهروندان خواست تا از خرید مواد غذایی بدون شرایط 9 گانه بسته بندی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای 190 تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا شرایط 9 گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن و شرایط نگهداری است.
طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از 15 اسفند سال گذشته و همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا 15 فروردین امسال ادامه داشت.
برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور 24 تیم بهداشت محیط از 15 اسفند 96 تا 15 فرورین 97 برگزار شد.
بازرسان بهداشت محیط استان کردستان، در برنامه سلامت نوروزی سال 96 نیز موفق به کشف و ضبط بیش از 140 تُن مواد غذایی غیر قابل مصرف از مراکز عرضه شدند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.