امین مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش شعر و داستان کُردی و فارسی برگزار می شود، اظهار کرد: در بخش کُردی تمام شاعران و داستان نویسان کُرد زبان سراسر کشور می توانستند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی افزود: پس از پایان مهلت زمان ارسال آثار، 260 اثر در بخش شعر و داستان کُردی و فارسی در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که این تعداد اثر، رشد قابل توجهی را نسبت به دوره هشتم نشان می دهد.
رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه آثار رسیده به جشنواره از استان های مختلف کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کرمان بوده است، گفت: بیشترین میزان آثار مربوط به هنرمندان کردستان است و آذربایجان غربی در رده بعدی قرار دارد.
مرادی موضوع جشنواره را در 2 بخش آزاد و ویژه اعلام کرد و یادآور شد: در بخش ویژه آثاری با موضوعات مربوط به خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، وحدت اسلامی و سبک زندگی اسلامی مورد بررسی و داوری قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب است.
به گفته وی، کامبیز کریمی، نسرین علی اکبری و بهزاد کرم اللهی در بخش شعر کُردی و فارسی و رضا امیری، محمد رضا کلهر و عطا نهایی در بخش داستان کُردی و فارسی داوری آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره را بررسی و مورد داوری قرار می دهند.
وی افزود: در این دوره از جشنواره یک بخش از امتیاز داوری آثار همزمان با قرائت اثر توسط صاحب اثر توسط داوران در کارگاه های آموزشی پیش بینی شده و لحاظ می شود بر همین اساس حضور افراد راه یافته به بخش نهایی جشنواره در مراسم پایانی ضروری است.
نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره، یادواره استاد سید محمود گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات این سرزمین 22 فروردین در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.