صباح محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این تعداد گردشگر بیش از 35 هزار نفر آنها در هتل ها، خانه معلم، مدارس و خانه های استیجاری پذیرش و اسکان یافته اند.
وی ادامه داد: سال گذشته در راستای تقویت زیرساخت های گردشگری در منطقه هورامان 16 کیلومتر از مسیر هورامان از روستای کماله تا روستای ناو زیرسازی، بهسازی و آسفالت شد، باقی مانده مسیر به طول 10 کیلومتر به صورت کامل توسط مجریان سد داریان زیرسازی شده و آماده آسفالت است.
بخشدار هورامان افزود: همچنین جهت رفاه حال مسافران و گردشگران ایستگاه اینترنت همراه اول در شهر هورامان تخت و روستاهای دزلی و حسین آباد فعال شده است.
وی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال تعدادی مسافر به عنوان گردشگر از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی با مجوز رسمی وارد منطقه هورامان شده بودند.
محمدی گفت: در منطقه هورامان علاوه بر طبیعت زیبا و بکر، شهر هورامان‌تخت با معماری پلکانی و منظر تاریخی با پنجره های آبی و سبز، روستاهای نمونه و گردشگری از گردنه ژالانه تا چشمه بل، مسجد جامع هورامان، آرامگاه پیرشالیار، آرامگاه ماموستا صیدی هورامی، بازار صنایع دستی، قرآن تاریخی سلین، نقوش سنگی روستای ژیوار مشهور به دربند، چشمه های فصلی روستای بلبر، دریاچه سد داریان و ارتفاعات پوشیده از برف گردنه تته، هه وارهای بنن، دره ویان، گولی،کراویه دول، سراجگاه، هانی لار و هشه دول می تواند نظر هر گردشگر وبینتده ای را به خود جلب کند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
این شهرستان از سمت غرب با کشور عراق، از شمال به شهرستان مریوان و از جنوب به شهرستان کامیاران محدود می‌شود.
7354/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.